Connecta amb nosaltres

Entitats

Jaume Asens: “El comerç del barri no pot dependre, només, dels turistes”

Publicat

on

Entrevista a Jaume Asens, regidor del Districte de Sants Montjuïc

19972616201_b65f22e707_k

Jaume Asens, en una intervenció al ple de l’Ajuntament de Barcelona / Aj. BCN

@molina_jordi / L’advocat Jaume Asens (Barcelona, 1972) és el màxim responsable del Districte des del 24 de maig passat, quan Barcelona en Comú, amb Ada Colau al capdavant, va arrabassar l’alcaldia al convergent Xavier Trias. El carrer Blai, la gestió de la convivència i el turisme, i les relacions amb el teixit associatiu del poble-sec, centren la seva primera conversa amb ZONA SEC.

Què significa per a vostè el barri del Poble-sec?

És barri viu, ple d’associacions, cooperatives i col·lectius socials amb molta activitat i dinamisme. Amb capacitat organitzativa i voluntat creativa. Un barri amb identitat obrera. El primer que em ve al cap és Serrat, fill del barri, i quan parlava dels “mil perfums, mil colors i mil cares” de Barcelona. És un barri que acull les diferències i en fa la seva la seva riquesa.

En poc temps el Poble-sec ha passat de rebre immigrants empobrits a turistes amb poder adquisitiu…
És cert que ha viscut uns temps de canvis excessius i que hem de regular. Crec que el principal repte del barri és donar treball digne als seus habitants, que els serveis socials arribin adequadament a tothom i la gestió dels espais públics més saturats i conflictius, com el carrer Blai o la plaça de Les Navas.

Estem a temps?
Sí. Barcelona té un model turístic que gaudeix de la presència de visitants molt diversos, però li falta saber cap a on va. Vam aprovar la moratòria d’establiments turístics per debatre això, precisament. I tenim en marxa l’aprovació d’un Pla d’Usos de Poble-sec i del Paral·lel per dibuixar el barri que volen els veïns.

Ha passejat pel carrer Blai darrerament? La situació demana intervencions urgents…
Tenim damunt de la taula l’aprovació de l’ordenació especial de terrasses de Blai, que va redactar el govern anterior. Ens reunirem amb veïns i comerciants per explicar les característiques i implicacions de la nova ordenació. Volem posar-la a prova i veure si funciona, obrint un procés de revisió permanent amb tots els actors implicats.

Quin marge preveuen per començar a implementar-la?
Ens donarem un any de prova. A més, amb el pla de comerç que començarem a desenvolupar aquesta tardor des del Districte, volem diversificar el comerç del barri, que no pot dependre en exclusiva del flux de turistes. Una fórmula que ens ha de permetre la convivència i el descans veïnal.

Ha tingut ocasió, ja, de trobar-se amb membres de la Coordinadora d’Entitats del Poble-sec i amb la Unió de Veïns. Com ha anat?

Les dues entitats tenen un gran pes en el teixit social. Estem treballant amb elles, a través de reunions periòdiques i en contacte directe amb la consellera del barri, Carolina Lòpez, que és qui està més al peu del canó. Però hi ha moltes entitats que formen el teixit social de Poble-sec. Cada cop més plural. I el nostre objectiu és tenir relació amb totes elles.

Jaume_Asens_02_web

Jaume Asens, en un acte de campanya, abans de ser regidor / Sandra Lázaro

L’Assemblea de Barri, organitzada al voltant de l’Ateneu Cooperatiu La Base, tindrà igualtat de tracte?

És una part fonamental del barri. Com Som Paral·lel, Alerta Poble Sec, Babàlia, Las Electrodomèsticas, les dues cooperatives de consum agroecològic o les diferents entitats que gestionen horts i espais autogestionats. Evidentment, seran tractades amb igualtat. Volem reconèixer i posar en valor la seva tasca de teixir barri, que no sempre se’ls ha reconegut.

L’anterior regidor, Jordi Martí, va dir que vostè “seria l’aliat” dels activistes de Can Vies. Ho serà?

Vull ser l’aliat de tots els veïns i veïnes del barri, també dels qui defensen que Can Vies s’hi quedi. Can Vies no són només quatre parets. És un espai simbòlic de referència. Un espai de memòria i identitat. Cal actuar amb molta prudència.

Com ho farà?

Amb diàleg. Sense arrogància ni apriorismes. És un conflicte que genera divisió al barri. No obstant, tothom amb qui parlo té clara una cosa: no volen que es tornin a reproduir les escenes de confrontació del passat. L’actuació dels poders públics s’han de justificar per resoldre els problemes i no per crear-ne de nous.

Vostè és un dels representants del govern municipal que va anar a la Via Lliure.
Des dels vint anys que hi vaig. I en aquest any històric, a les portes d’un procés constituent, em sembla més important que mai. Al govern hi ha gent independentista o federalista, però el punt en comú és el dret a decidir. En el meu cas, m’enorgulleixo d’haver votat Sí-Sí al 9N.

Hi ha qui dubta del compromís del govern de Colau amb el procés sobiranista. Sobretot després d’evitar, amb la seva abstenció, l’entrada a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI)…

El debat sobre independència no és el mateix que sobre l’entrada de l’AMI. Hi ha molts independentistes que no els hi agrada el tarannà d’aquesta associació, com la gent de la CUP de Cornellà. El govern organitzarà una consulta sobre aquesta qüestió a Barcelona. Som una candidatura municipal. No ens presentem a les eleccions autonòmiques i, de moment, com a organització, no donem suport a cap candidatura. Tenim una pluralitat interna que per nosaltres és un valor polític a defensar.

Continua llegint

Entitats

El fil invisible: Un amor enverinat

Publicat

on

Núria Beltran / La pel·lícula ha tingut sis nominacions als Oscars

Aquest darrer film de Paul Thomas Anderson s’allunya dels seus últims treballs (Junun o Puro vicio) mostrant-se més contingut i amb un resultat més equilibrat. Amb sis nominacions als Oscars, incloses millor pel·lícula, millor director i millor actor protagonista, Anderson ens presenta una obra pausada i reflexiva. Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) és un prestigiós sastre en el Londres dels anys cinquanta que juntament amb la seva germana Cyril (Lesley Manville) regenten un negoci de moda en la seva luxosa mansió. Woodcock és la firma que vesteix a la reialesa europea, a artistes i en general a les dones de l’alta societat.

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Reynolds te una relació amb les dones molt poc convencional, les escull, les utilitza com a models i quan se’n cansa és la seva germana qui les acomiada per sempre. Però apareix a la seva vida una jove cambrera anomenada Alma (Vicky Krieps) de qui s’enamora i a qui converteix en la seva musa i amant. Tot sembla idílic, però Alma amb la seva indòmita personalitat pertorba les seves obsessives rutines. Daniel Day-Lewis ha afirmat que aquesta és la seva última participació cinematogràfica, si fós així s’acomiada amb una interpretació magistral d’un personatge que s’amaga sota l’aperença d’un geni dèspota i torturat. Les interpretacions femenines són també fantàstiques i totalment rellevants per al desenvolupament de la història.

L’ambientació musical de Jonny Greenwood és també excel·lent. El fil invisible té un aspecte classicista però és en realitat moderna, hi ha romanticisme però en una atmosfera claustrofòbica i un xic terrorífica. És un bonic conte ple de rivets foscos que ens deixa fascinats.

Continua llegint

Entitats

El Teatro de los Sentidos evita el seu tancament

Publicat

on

Anna Pruna /  S’ha finançat amb una campanya de crowfunding

L’equip del Teatro de los Sentidos, amb el dramaturg colombià Enrique Vargas al capdavant, està d’enhorabona. Celebren que, gràcies a una campanya de micro-mecenatge, es podran salvar del tancament. A començaments de gener, el col·lectiu demanava ajuda “als seus amics i còmplices” per poder continuar la seva activitat. Per fer-ho, necessiten adequar l’espai amb obres de millora tècniques i de condicionament del teatre. Els seguidors del teatre del Polvorí han respost a la crida i en total s’han recaptat més de 26.000 euros provinents de 150 contribuïdors.

Un dels espectacles de la companyia

Un dels espectacles de la companyia

‘El Hilo de Ariadna’

Amb el finançament obtingut, la companyia vol “consolidar un equip humà d’organització i coordinació que gestioni l’activitat del teatre de forma regular”, tal com ells mateixos expliquen. A més, s’iniciarà un període de programació estable amb 12 funcions de l’espectacle El Hilo de Ariadna, amb la que el Teatro de los Sentidos s’ha donat a conèixer arreu del món. Els promotors del teatre han expressat la seva gratitud i han assegurat que continuaran “investigant, creant i formant”. Aquest espai, creat fa 25 anys, promou també la realització de diversos tallers d’expressió corporal i de llenguatge sensorial i compta amb 21 alumnes inscrits en el Postgrau de Llenguatge sensorial i poètica del joc, en col·laboració amb la Universitat de Girona. Des de ZONA SEC celebrem també aquesta petita victòria i li desitgem una llarga i pròspera vida al Teatro de los Sentidos.

 

 

 

Continua llegint

Entitats

Spaguetti- Western al Poble-sec

Publicat

on

Anna Pruna / Les projeccions es faran a diversos ‘saloons’

No solo leones és el nom d’un festival al Poble-sec dedicat exclusivament al gènere cinematogràfic Spaguetti- Western. Enguany celebra la seva III edició i ho fa amb una programació itinerant, amb projeccions a quatre espais del barri convertits en saloons  per a l’ocasió. Es tracta del Jam Circus (Margarit, 44), un local del carrer de les Pedreres (número 30, 1a planta), Nook (Nou de la Rambla, 143) i Porta Roja (Tapioles, 63).no solo leones

Més que pel·lícules

El festival comença el diumenge 11 de febrer i acaba el diumenge 25 de febrer i, entre les projeccions, es troben alguns clàssics com Il mercenario i també films dels últims temps, com Django. Els impulsors del festival expliquen que en aquesta edició volen posar especial atenció a “la relació entre el Western i l’estètica psicodèlica, perquè cap art va poder escapar d’aquesta influència durant les dècades dels 60 i 70”. Totes les pel·lícules estaran introduïdes per Bammel Fangmeies i Cosimo Tacinelli, cinèfils del Poble-sec. Els espais que participen en el festival també oferiran beguda i cada esdeveniment inclourà sorpreses en forma de convidats, tràilers, menjar, cartells originals, etcètera, per tal que cada nit “sigui alguna cosa més que anar a veure una pel·lícula”, avancen els impulsors de No solo leones.

L’accés als recintes és a través de taquilla inversa, amb una consumició mínima obligatòria.

Properes projeccions:

Domingo 18/02 Saloon Pedreres Blindman Italia 1971; De Ferdinando Baldi; Música: Stelvio Cipriani 105 min. VOSE

Jueves 22/02 Saloon Nook Prega il morto, ammazza il vivo (Reza al muerto y mata al vivo) Italia 1971; De Giuseppe Vari; Música: Mario Migliardi 90 min. VO Italiana Subt. Portugués

Viernes 23/02 Saloon Nook Il mercenario (Salario para matar) Italia/España 1968; De Sergio Corbucci; Música: Ennio Morricone, Bruno Nicolai; 111 min. VO Inglesa SE

Sabado 24/02 Saloon Nook Se sei vivo, spara! (Django Kill… If You Live, Shoot! / Oro maldito) Italia/España 1968; De Giulio Questi; Música: Ivan Vandor 117 min.VO Italiana SE

Domingo 25/02 Saloon Porta Roja Keoma Italia 1976; De Enzo G. Castellari; Musica: Guido y Maurizio De Angelis; 101 min Version inglesa SE

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024