Connecta amb nosaltres

Economia

Copa menstrual amb missió social

Un producte que canvia vides

Publicat

on

Copa menstrual

La Julie Weigaard va viure tres anys a Kènia i va ser testimoni d’una realitat que és extrapolable a molts altres països en vies de desenvolupament: les noies joves i adolescents que viuen en la pobresa no es poden permetre comprar productes d’higiene menstrual i, espantades per tenir pèrdues en públic, es queden a casa sense anar a l’escola durant la seva menstruació, la qual cosa suposa el 20% de la seva escolarització. Quan la Julie va tornar, es va instal·lar al Poble-sec i va començar a treballar al CREC Coworking amb un projecte que canviaria moltes vides.

Un model d’economia social
Així és com va néixer Ruby Cup, una copa menstrual 100% de silicona que és reutilitzable fins a 10 anys. Aquest mètode resulta molt més saludable, còmode i respectuós amb el medi ambient que les compreses o els tampons, però això no és una novetat en sí mateixa, ja que la copa menstrual va arribar al nostre país amb força des de ja fa algun temps. Ruby Cup, però, va més enllà de les nostres fronteres i aposta per un model anomenat Buy One Give One, una campanya sostenible mitjançant la qual per cada copa menstrual venuda, l’empresa s’encarrega de fer-ne arribar una altra a una noia en edat escolar de les zones més desfavorides de diversos països.

A més, aquest mes de maig tenen un programa especial en què dupliquen les donacions, és a dir que per cada compra, es donen dues copes, perquè el 28 de maig és el Dia Mundial de la Higiene Menstrual. Des dels seus inicis l’any 2012 fins a l’any passat, s’han donat més de 50.000 copes a noies i dones de l’Àfrica i el Nepal, millorant així les vides de moltes persones d’aquestes regions.

Per a més informació i venda del producte a: www.rubycup.com

Continua llegint
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Economia

Productes de bellesa sense risc

A BCN, treballen al CREC Coworking del Poble-sec

Publicat

on

Tot va començar el 2011 quan Sebastian Gordon i Friedrik Kristensson van començar a estudiar la indústria de la bellesa. Es van adonar aleshores de què no existien tractaments a cavall entre la cosmètica tradicional amb efecte efímer i els complicats tractaments a les clíniques, molt sovint fora de l’abast del consumidor.

Es van posar a treballar i així va ser com va sorgir Swiss Clinic, una nova línia de productes i dispositius que, basats en la clínica estètica, poguessin ser aplicats al domicili. L’objectiu era que aquests productes cosmètics i de cura de la pell de venda lliure aportessin canvis reals amb resultats duradors i sense el risc i la despesa que comporta la cirurgia estètica i els injectables realitzats a les clíniques estètiques. Van trobar la manera de posar a la venda aquests productes i, en poc temps, l’èxit de la marca es va fer evident.

També a Barcelona
Actualment, Swiss Clinic és una marca de referència a Escandinàvia, tenen la seu a Suïssa i Suècia i treballen amb una estructura eficaç: la investigació i desenvolupament del producte es realitza als laboratoris que la companyia té a Zuric i el màrqueting i la gestió es realitza des de la filial de cada país.

A Barcelona, Swiss Clinic té la seva seu al CREC Coworking del Poble-sec, on l’Alba Riquelme i el seu equip treballen perquè la marca es vagi fent, poc a poc, un forat al mercat dels productes de bellesa, cosa que estan aconseguint gràcies a un dels seus productes estrella, l’Skin Renewal. Una història d’èxit d’una companyia que continua expandint-se any rere any i que ha sabut aprofitar un buit en una indústria que desperta molt d’interès arreu del món.

Continua llegint

Economia

El pla d’usos del Paral·lel, protagonista al Consell de Barri

Publicat

on

El darrer Consell de Barri va ser l’escenari on es van presentar els resultats del procés participatiu del Pla d’Usos del Paral·lel, que va recopilar informació sobre la identitat de l’avinguda, els valors a preservar i els impactes positius i negatius. S’han recollit 540 comentaris i s’ha arribat a diverses conclusions: els veïns que han participat en el procés creuen que s’han de preservar les activitats de proximitat i culturals, els espais d’espectacles i les activitats de restauració emblemàtiques.

D’altra banda, els comentaris negatius han estat enfocats a la saturació en el sector de la restauració, les botigues de conveniència 24 hores, les franquícies de forns de pa, les activitats destinades als turistes i els problemes de convivència derivats de l’oci nocturn. Algunes de les propostes que s’han recollit reclamen la implantació de ludoteques, activitats culturals i bars musicals (amb condicions) i, pel que fa a l’espai públic, es reivindica la millora de la circulació, la creació de zones verdes i la regulació de les terrasses, entre altres propostes.

Altres qüestions

Al Consell de Barri es van explicar també els objectius del projecte de coresponsabilitat en l’oci nocturn pel triangle format pel Paral·lel, Vila i Vilà i Nou de la Rambla, una zona que aquest estiu comptarà amb la presència de més informadors cívics per tal de reduir les molèsties que els veïns pateixen a la zona. Les Hortes de Sant Bertran, el mal estat dels carrers Piquer i Mata i els problemes a Blai van ser altres dels temes que van sorgir durant el Consell.

Fotografia | Ana Inés Fernández

Continua llegint

Economia

Així ha anat la 28a Mostra d’Entitats

Publicat

on

Per

El passat dissabte 9 de juny va ser un dia calorós i clar. Des de les 10 del matí, desenes de carpes es van anar instal·lant al Paral·lel, entre els carrers Radas i Tapioles, per celebrar l’edició número 28 de la Mostra d’Entitats del Poble-sec, la gran trobada del teixit associatiu que organitza any rere any la Coordinadora d‘Entitats. A cadascun dels estands s’hi podia trobar un o diversos representants de les 64 associacions i col·lectius presents a la Mostra, que es van encarregar de difondre i donar a conèixer la tasca que realitzen, tot repartint fulletons informatius i xerrant amb els curiosos.

Entre els visitants s’hi trobava la regidora del Districte Laura Pérez, la Consellera Carolina López i representats de diferents grups polítics municipals. En una de les carpes s’hi va exposar, per primera vegada, el cartell de la Festa Major del barri. Durant la jornada, l’escenari de la Mostra es va omplir amb exhibicions de tot tipus, a càrrec d’entitats com l’Associació de Veïns La França Xica, l’Associació Sahiua d’Equador o l’Associació Cultural d’Hondures. També hi va haver una cercavila, una rua bastonera i activitats per als més petits, com les que va organitzar l’agrupament Escola i Guies Baden Powell. En resum, un dia bonic i profitós en què les entitats van tornar a demostrar la força del teixit associatiu del Poble-sec.

Continua llegint

Paral-lel OH!

Copyright © 2018 Zona Sec.