Entrevistes
Lildami: “La nostàlgia d’un passat feliç i millor m’ha impulsat a crear”
La mostra que no queden gaires preguntes originals a fer a Lildami sobre el seu darrer disc, Viatge en espiral (Halley Records, 2021), és que les qüestions que se li plantegen es repeteixen un i altre cop a les entrevistes que fa. Fins i tot, aquella sobre perquè prefereix els sentiments a les drogues a les seves cançons, interrogant al qual sempre respon deixant clar que Lildami i Damià Rodríguez (Terrassa, 1994) són la mateixa persona i no dues diferents; i, per tant, si Damià Rodríguez no està maleït ni freqüenta la mala vida, doncs Lildami tampoc.

Entrevistes
Alix Gentil: “La gent entra al local i queda realment sorpresa”
Alix Gentil (París, 1988) va agafar el timó del bar-teatre Tinta Roja (Creu dels Molers, 17) l’octubre passat. Creat el 1998 per Hugo Zubillaga, en va agafar el testimoni el seu fill Manuel. Anava a tancar pels deutes provocats per la pandèmia, però va evitar-ho Alix Gentil, actriu i directora de cine francesa especialitzada en improvisació i veïna del Poble-sec, juntament amb la seva parella, Alexis Panet. Parlem amb ella sobre el nou rumb que prendrà el local asseguts en un dels sofàs de vellut que hi ha al Tinta Roja, sota una llum tènue que dona un aire màgic a l’espai.
Entrevistes
Joan Fortuny: “Els 50 anys de Dharma no han sigut només fer música, sinó fer política a través de la música”
Com que ‘soc músic i no em fico en política’? Al contrari: ‘Soc músic i em fico en política!’”. Ho afirma Joan Fortuny (Barcelona, 1955), història viva de la música catalana i cara visible de la Companyia Elèctrica Dharma, grup de folk-rock català que aquest 2022, ‘Any Dharma’, celebra el seu 50è aniversari. En el context de la commemoració del mig segle de vida del grup, pel qual ha rebut recentment el Premi Enderrock a la Trajectòria, Fortuny fa balanç de la història –musical, però també política i social– de la Dharma, intensament marcada per la pèrdua dels seus germans Esteve i Josep, amb els quals va cofundar la banda. El 22 d’abril del 2023, el Palau Sant Jordi acollirà el gran concert de festa d’aniversari de la Companyia Elèctrica Dharma. “No serà un comiat, de cap de les maneres”, adverteix Fortuny.
Entrevistes
Pepe Serra: “El museu són moltes coses alhora, però si l’entorn no el fa servir, això és un magatzem”
Pepe Serra (Barcelona, 1969) és l’actual director del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Anteriorment, va dirigir el Picasso i, abans d’ocupar aquests càrrecs, va ser estudiant d’Història de l’Art a la Universitat Autònoma de Barcelona. Des que va arribar al MNAC, el seu objectiu principal ha estat capgirar-ho tot, renovar el museu i trencar amb els valors tradicionals que el limiten. Quan entro al seu despatx, em rep amb un piló de llibres i programes sobre la taula.
-
Entrevistesfa 3 mesos
Ada Colau: “Volem reorientar el turisme”
-
Entrevistesfa 3 mesos
Max Vilarrasa: “Al final, com que m’hauré equivocat tant, ho faré perfecte”
-
Hemerotecafa 3 mesos
ZONA SEC 214
-
Societatfa 3 mesos
El Foment Excursionista de Barcelona celebra el seu centenari
-
Economiafa 3 setmanes
L’Ajuntament finança dues iniciatives que aporten valor social al Poble-sec
-
Hemerotecafa 3 mesos
Paral·lel OH! 114
-
Hemerotecafa 2 mesos
ZONA SEC 215
-
Hemerotecafa 3 setmanes
ZONA SEC 216