Connecta amb nosaltres

Societat

En marxa les obres del nou Institut de l’Esport

L’Ajuntament invertirà gairebé vuit milions d’euros en aquest equipament ubicat sota les Piscines Municipals de Montjuïc

Publicat

on

El nou Institut de l’Esport de Barcelona ja ha començat a prendre forma. Des de fa unes setmanes els operaris han començat a treballar per bastir l’equipament sota les Piscines Municipals de Montjuïc. Un centre formatiu que es construirà en dues fases i pel qual es destinaran un total de 7,8 milions d’euros. Segons han apuntat el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i el tinent d’alcaldia, Jordi Martí, l’objectiu era dotar d’una ubicació definitiva a aquest centre en un sector on ja hi hagués activitat relacionada amb el seu sector.

Encara que està previst que les obres s’allarguin fins al 2025, està previst que ja allotgi als primers estudiants de cara al curs vinent. Uns alumnes que comptaran amb tota una sèrie d’instal·lacions adaptades a les necessitats d’un centre de formació professional d’aquestes característiques, com ara set sales esportives, un menjador i una biblioteca. A més, els veïns del Poble-sec també disposaran d’una sala polivalent per complementar l’oferta social i esportiva del barri, ja que està previst que siguin els mateixos alumnes els qui dinamitzin les activitats. Tot un conjunt que, com a tret distintiu, mirarà al Poble-sec i al conjunt de Barcelona a través de la seva gran façana de vidre (les aules i espais es construiran a la mateixa estructura inferior que suporta les piscines).

Una oportunitat formativa

A parer del Consorci d’Educació de Barcelona, aquest nou equipament que s’instal·larà al barri suposarà “la millor manera per a l’alumnat d’aprendre i per sortir al mercat laboral tenint ja una experiència professional”. A més, el mateix consorci destaca el paper comunitari que pot generar el centre al barri. Segons Martí, el projecte ajudarà a “regenerar” l’entorn de Montjuïc perquè no sigui només un espai de “contemplació” de la cultura i l’esport i per donar altres usos comunitaris al nou centre. En paral·lel, Gonzàlez-Cambray ha fet èmfasi en l’oportunitat que suposa el nou centre per incrementar l’oferta de Formació Professional. Una FP que, en aquest cas, suposarà una opció més viable per proximitat per als estudiants poblesequins interessats a cursar cicles relacionats amb les ciències esportives.

Cal recordar que l’Institut de l’Esport de Barcelona ja va començar de manera provisional la seva activitat el curs 2020-21 a l’edifici de l’Institut Rubió i Tudurí  amb l’objectiu de potenciar l’oferta pública d’ensenyaments esportius. El centre té una oferta de 516 places distribuïdes entre el batxillerat esportiu i cicles de grau mitjà i superior.

Continua llegint

Societat

En marxa la substitució de les escales mecàniques del passeig Forestier i l’aparcament del MNAC

Publicat

on

Per

L’Ajuntament de Barcelona continua amb la renovació de les 20 escales mecàniques de pujada i baixada del Parc de Montjuïc. Aquest novembre es preveu que finalitzi el desmuntatge i la instal·lació de quatre escales més: les de pujada i baixada del passeig Forestier i les de l’aparcament que queden al costat del MNAC.

Mentrestant, es pot pujar i baixar a peu pel camí en rampa des del passeig de Jean-Claude Nicolas Forestier fins a l’aparcament del costat del Palau Nacional, o bé fer servir les escales 19 i 20 per arribar al mateix nivell a l’altra banda del MNAC, la més propera al Poble-sec. 

Cal tenir en compte que el camí en rampa que puja des del passeig Forestier fins a l’aparcament del Palau Nacional (creuant les escales fora de servei), restarà tancat els dies d’esdeveniments massius a l’Anella Olímpica, com ara els partits del Barça a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Continua llegint

Societat

Neix la ‘Peña Flamenca del Poble-Sec’ per ressuscitar el gènere al barri

Publicat

on

“Flamenc de proximitat”, sense escenaris inaccessibles ni elitismes. Del barri, per al barri. Aquest és l’esperit de la nova Peña Flamenca del Poble-sec, una associació acabada de néixer i sense ànim de lucre que vol fer ressuscitar el gènere. “Antigament, al Poble-sec es respirava flamenc”, explica la fundadora de l’entitat, Noemí Osorio. “Volem recuperar aquest accent cultural i crear un espai de trobada accessible a tothom.”

La Peña aposta per un model itinerant, sense local propi, que treballa en xarxa amb centres cívics i altres entitats del barri. Osorio remarca que hi havia molta demanda per part del veïnat i que “calia posar-hi remei”. “A mi i a l’Edgar López, l’altre fundador, ens deien que volien sentir flamenc sense haver d’anar a un tablao a preu de guiri. Així que vam decidir fer-ho nosaltres.”

L’objectiu principal és clar: un flamenc on el públic se senti partícip, amb tallers, espectacles i, fins i tot, excursions musicals a Montjuïc. També s’hi afegeixen activitats formatives per a tots els nivells i edats, i fusions amb altres estils com la rumba catalana o el jazz. Però, per davant de tot, els creadors volen “apropar el flamenc a nous públics, especialment a persones i col·lectius amb menys accés a la cultura”.

Per presentar-se de manera oficial, el dia 7 de novembre a La Belter, l’associació oferirà un recital i explicarà els projectes previstos. Les activitats regulars, però, començaran al gener, amb improvisacions i tallers de zambomba, entre d’altres.

Continua llegint

Societat

La propietat de Concòrdia 41 es nega a reparar l’ascensor als veïns

Els fons voltor Urbe Enginova ha desestimat pagar una peça avariada que manté a veïns confinats a casa seva

Publicat

on

Per

Les 13 famílies que es resisteixen a marxar del bloc del carrer de Concòrdia, 41, han sumat un nou maldecap al seu malson permanent. Segons ha fet públic a través de les xarxes socials el Sindicat de Llogateres, des de fa dues setmanes l’ascensor no funciona i la propietat, el fons voltor Urbe Enginova, es desentén de la reparació. Una circumstància que ja ha provocat que algunes persones no puguin directament sortir de casa des de fa dies, com és el cas d’una de les veïnes que es desplaça amb cadira de rodes.

Val a dir, però, que no és l’única afectada. En total són una trentena els veïns, alguns d’ells grans i amb problemes de mobilitats, els qui pateixen el mòbing de la propietat per forçar-los a marxar. En aquest sentit, cal recordar que l’edifici va ser comprat pel fons d’inversió al febrer i que al setembre el veïnat ja va  alertar que la nova propietat volia expulsar-lo. Ara, el Sindicat de Llogateres qualifica la situació de “vergonyosa” i ha difós a xarxes el que consideren que és un confinament forçat.

Maria Isabel, usuària de cadira de rodes i veïna d’un dels pisos més alts de la finca, ha explicat a betevé que viu “tancada” i que, en aquesta situació, els dies se li fan “eterns”. “Em sento desmoralitzada”, ha afegit al mateix mitjà de comunicació.

La reparació l’ascensor suposa només una peça de 2.000 euros, però la propietat no autoritza el pressupost. Malgrat que els veïns han enviat carta i burofax, la propietat del bloc encara no els ha fet cap resposta i ara ja han començat a moure fils per veure si la poden denunciar per assetjament immobiliari.

Problemàtica sense vies de solució

La situació del veïnat de Concòrdia 41 és diversa. Ara com ara, dos contractes de lloguer ja han vençut, un ja té una demanda de desnonament i al llarg de 2026 n’expiraran quatre més. En una roda de premsa celebrada el passat mes de setembre, els veïns van reclamar una “taula negociadora”. Segons el sindicat, s’estima que 119.000 contracte de lloguer venceran el 2026.

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2025