Connecta amb nosaltres

Societat

l’Orquestra Do d’Acords estrena el 2014 amb un concert al CaixaForum

Publicat

on

Aquest dimecres 15 de gener (19h), l’Orquestra infantil i juvenil del Poble-sec, oferirà el seu primer espectacle d’un any en què té previstes actuacions amb entitats com els Castellers del Poble-sec o la prestigiosa Escola i Companyia de Dansa Carles Ibañez

posterweb_caixaforum_web

Cartell promocional del concert a CaixaForum (15-01-2014)

@zona_sec / L’Orquestra infantil i juvenil del Poble-sec, Do d’Acords de l’associació Integra Sons, torna a escena el proper dimecres 15 de gener, en aquesta ocasió al CaixaForum. L’Ajuntament de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa” col·laboren en un concert que servirà per estrenar el programa de l’orquestra per aquest 2014, dissenyat amb la voluntat d’enfortir la relació entre l’orquestra i el teixit associatiu del Poble-sec.

El concert és el resultat del treball conjunt dels alumnes dels diferents centres educatius públics del barri. D’una banda, els nens i nenes de les escoles CEIP Jacint Verdaguer i CEIP Carles Primer; i, de l’altra, els joves dels instituts IES Consell de Cent i IES XXV Olimpíada. A més dels adolescents de l’espai 12@16, una entitat social del barri que s’ha sumat a la iniciativa recentment.

L’espectacle estarà dirigit pel músic i pedagog argentí Pablo Persico, director de l’associació Integra Sons i del projecte Do d’Acords, que estarà acompanyat per Aitziber Olavarri, la professora de percussió de l’entitat. L’orquestra , que interpretarà les seves pròpies creacions musicals, tocarà al costat de músics professionals com Mauricio Ochoa (percussió), Joan Miro (Laüt i instruments d’Arrel), Jordi Gòmez (trombó), Guillem Vilar (oboè) i Cati Terrasa (trompa). Les composicions estan dissenyades sota la metodologia socioeducativa “Integra Sons” i algunes de les peces del concert seran dirigides per alumnes de la mateixa orquestra.

Programa comunitari 2014

castellers_ibañez

Els Castellers del Poble-sec i l’Escola de Dansa Carles Ibañez tenen previstes actuacions amb Do d’Acords

El projecte Do d’Acords presenta un programa comunitari pel 2014 amb propostes artístiques amb altres entitats del barri. “Intentem donar un pas més en la integració i la cohesió del barri connectant els nois i les seves famílies amb persones d’altres entitats, disciplines i equipaments del Poble-sec. Ens valem de l’art com la nostra eina per al diàleg i l’acostament”, explica el músic i pedagog argentí, Persico. El programa preveu una actuació conjunta i experimental amb els Castellers del Poble-sec al mes d’abril, una composició amb l’Escola i Companyia de Dansa Carles Ibañez i una actuació al Mercat de les Flors el mes de juny. Participaran en aquest programa músics professionals de la Orquestra Simfònica de Barcelona, el grup Tahadi (tabla, hang, didgeridoo) i algunes col•laboracions sorpresa més. Amb aquestes propostes artístiques, el projecte vol implicar, a més de la comunitat educativa, el teixit associatiu i creatiu del barri en l’enfortiment la cohesió social del Poble-sec.

aula_concert

A d’alt, un assaig de Do d’Acords al CC Albareda, a baix, l’orquestra en acció en ple concert / IntegraSons

Orígens: De l’aula de l’escola a una eina per al barri
Aquesta orquestra és el resultat de la iniciativa socioeducativa del mateix nom, Do d’Acords. Un projecte de creació artística que naixia fa quatre anys en l’àmbit educatiu i que s’ha consolidat com un instrument de cohesió social per al barri. Els seus destinataris són nens i joves de diferents orígens i nacionalitats del barri del Poble-sec, sovint amb problemàtiques socials, i el seu impulsor és el pedagog argentí i director, Pablo Persico. L’objectiu és afavorir i estimular social i emocionalment els alumnes participants que, a través de la música, adquireixen valors, superen prejudicis culturals, milloren la seva autoestima i el seu rendiment escolar.

Més informació a  Facebook, Twitter i Youtube i al web: integrasons.com.

Societat

La Casa de la Premsa acollirà una extensió de l’Institut del Teatre

L’edifici obrirà les portes pel centenari de l’Exposició del ‘29 i encabirà espais per a les entitats locals

Publicat

on

Gir de guió. Després de descartar la idea d’encabir-hi una biblioteca (aquesta s’ubicarà a la nau de Blesa), la Casa de la Premsa finalment acollirà el nou Centre de Recerca i Acció Comunitària en Arts Escèniques de l’Institut del Teatre. L’equipament, que haurà d’entrar en funcionament l’any 2029 amb motiu del centenari de l’Exposició Internacional, també reservarà espais a les entitats que han impulsat la seva restauració. Val a dir, però, que el projecte encara està molt verd i que, a hores d’ara, només se sap que la transformació serà finançada per la Diputació de Barcelona (encara que l’esforç tècnic anirà a càrrec de l’Ajuntament, el qual tampoc ha definit cap pressupost).

El nou espai, vinculat a l’Institut del Teatre, serà l’evolució de l’actual Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques que hi ha a la plaça de Margarida Xirgu. Dit d’una altra, reinventarà l’actual servei i l’abordarà des de tres eixos. D’entrada, no només preservarà el patrimoni, sinó que també li donarà vida i el farà accessible a totes les persones que en vulguin fer-ne ús. Hi haurà col·leccions, préstecs, suport expert a la cerca i a la recerca, etc. En paral·lel, hi haurà recerca pràctica; és a dir, residències artístiques, laboratoris… I, per últim, l’edifici es convertirà en un espai d’acció comunitària i de foment de programes educatius.

L’associació Casa de la Premsa tindrà un espai garantit a l’edifici

Segons el responsable de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau González, l’obra “dignificarà” un edifici que, històricament, mai ha acollit activitats “a l’alçada”. “Nosaltres estarem a l’altura de les circumstàncies i de l’equipament, perquè a més ho farem de la mà dels veïns i veïnes que han reivindicat aquesta necessària recuperació”, ha detallat. De fet, els usos veïnals que es van pactar en un primer moment continuen sobre la taula, encara que s’haurà de fer “encaje de bolillos”, en paraules de la regidora del Districte, Raquel Gil, per veure quins espais de l’edifici ocupen finament.

Continua llegint

Societat

L’avantprojecte del nou CECOR a les Tres Xemeneies presenta deficiències

Publicat

on

Per

El Departament de Prevenció de Riscos Laborals (DPRL) de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat l’avantprojecte per ubicar el Centre de Coordinació Operativa de Emergències (CECOR) a l’edifici Llac de les Tres Xemeneies,. Segons un informe al qual ha tingut accés el TOT Barcelona, el projecte, impulsat per l’empresa municipal BIMSA i la Gerència de Seguretat, presenta “incompliments” i “deficiències” en seguretat, salut i higiene laboral.

Redactat per Bogom Arquitectura, l’avantprojecte no compliria amb normes bàsiques, com l’alçada mínima de tres metres als locals de treball o les condicions ambientals (temperatura, ventilació, soroll i il·luminació).L’informe també assenyala problemes en el sistema de protecció contra incendis, com la manca de senyalització d’extintors, il·luminació d’emergència i vies d’evacuació.

A més, l’avantprojecte no especifica quin mobiliari es faria servir per evitar la lipoatrofia semicircular, ni les mesures de seguretat en cables elèctrics o paviments.

En declaracions al mateix mitjà de comunicació, l’Ajuntament defensa que el projecte està en fase inicial i que és habitual rebre informes de millora. Fonts municipals asseguren que s’han fet reunions per incorporar correccions al projecte bàsic, que es tancarà en setmanes i es tornarà a avaluar.

El CECOR, actualment ubicat al carrer de Lleida, gestiona emergències amb personal de la Guàrdia Urbana, Bombers, Mossos i el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM).

Continua llegint

Societat

L’Ajuntament destina 16,5 milions d’euros per executar una vuitantena de millores al barri

Publicat

on

Per

El Pla de Manteniment Integral (PMI), emmarcat en el Pla Endreça de l’Ajuntament de Barcelona, executarà fins a 80 actuacions al Poble-sec i la muntanya de Montjuïc. En total la inversió suma 16,5 milions d’euros.

Cal posar de relleu, però, que moltes d’aquestes actuacions no són pas noves, sinó que inclouen intervencions ja definides en mandats anteriors o que s’executen des de fa mesos, com per exemple la urbanització del carrer d’Elkano. Tanmateix, entre el reguitzell d’obres destaquen la renovació del paviment del carrer de Cabanes, des de Vila i Vilà fins al passeig de Montjuïc. També la vorera del Paral·lel, just davant del Teatre Apolo, la millora de la xarxa de clavegueram del carrer de Sancho Marraco i la renovació de l’enllumenat del passeig de Montjuïc.

Pel que fa a la muntanya de Montjuïc, s’han renovat una vintena de fonts repartides pels jardins històrics i s’han instal·lat nous sistemes de reg connectats a la xarxa d’aigua freàtica, amb nous dipòsits i connexions amb Sant Antoni, el Poble-sec, la Marina i la Bordeta. El pla d’estabilització de talussos, per evitar esllavissades i arrossegaments, arriba enguany als del Camp de Tir, el Fossar de la Pedrera i el Cementiri. 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2025