Connecta amb nosaltres

Entitats

OPINIÓ/ Frenar el lobby turístic

Publicat

on

Plataforma veïnal Som Paral·lel / @SomParalel / aturemplaparalel@gmail.com / La Plataforma Som Paral·lel es va formar el mes de maig de 2014, a partir de les discussions veïnals sobre les obres de l’avinguda i el futur dels barris afectats. La reforma buscava l’atracció de nous visitants i turistes, transformant el Paral·lel en un nou connector entre el Port de creuers i la Fira. Un Pla, subvencionat amb diners públics, que generava un context enfocat al benefici privat i s’oblidava de les necessitats socials i dels serveis i equipaments d’un barri popular, castigat per la crisi.

Vam treballar molt intensament per aturar la reforma, però la obstinació del govern de CiU, amb Xavier Trias al capdavant, va frenar qualsevol de canvi sobre el projecte inicial. Tot seguit, la tasca es va centrar en pressionar a l’Ajuntament perquè s’aprovessin instruments que permetessin frenar l’allau del turisme. Es va iniciar un procés participatiu per la creació d’un pla d’usos del Poble-sec, un primer procés de anàlisis i diagnosis del Pla Paral·lel per un futur Pla d’Usos integral, i es va aconseguir el compromís de posar límit al nombre de terrasses del carrer Blai, establint un límit de terrasses i un horari que respecti el descans dels veïns.

mana_paralel_web

Aquests processos no han estat fàcils ni ràpids. Els enganys del govern de CiU han desgastat molt al grup motor de la Plataforma, que al cap i a la fi, són veïns i veïnes voluntaris. Suposats “processos participatius” als que no es convocava als veïns o acords arribats en reunions que no constaven a les actes, han estat pràctiques habituals de l’anterior govern municipal.

La qualitat de vida dels veïns del Poble-sec segueix en risc: l’esplanada de museus i la imminent turistificació massiva i privatització de Montjuïc, conjuntament amb el Pla Paral·lel, el Port i Les Arenes, ens ha deixat al barri del Poble-sec enclaustrat en quatre eixos de gran pressió turística i especulativa. Un barri atacat per quatre bandes on el turisme agressiu i capital privat estan, de nou, modificant el model de vida i de ciutat que volem.

Avui, ens trobem amb un pla d’usos que no garanteix la disminució de l’impacte de l’oci nocturn al barri. A més, un pla d’ordenació de terrasses del carrer Blai i Blesa, que tot i l’impacte negatiu que tenen aquestes activitats envers el descans dels veïns, no redueix l’impacte sobre el veïnatge. Tot el contrari, incrementa el nombre total de taules al carrer: passarà de les 143 taules actuals a les 160 previstes. Tots dos plans encara pendents d’aprovació definitiva, a més d’un pla integral del Paral·lel també en espera i amb moltes complicacions.

Volem que el compromís llançat en campanya del nou govern municipal de Barcelona en Comú, sobre plantar cara al lobby turístic i defensar els interessos veïnals, es traslladi també a barris com el nostre. Per això, és important que aquests processos es tornin a sotmetre a un debat obert i ciutadà on s’escoltin totes les veus del barri.

Continua llegint

Entitats

El fil invisible: Un amor enverinat

Publicat

on

Núria Beltran / La pel·lícula ha tingut sis nominacions als Oscars

Aquest darrer film de Paul Thomas Anderson s’allunya dels seus últims treballs (Junun o Puro vicio) mostrant-se més contingut i amb un resultat més equilibrat. Amb sis nominacions als Oscars, incloses millor pel·lícula, millor director i millor actor protagonista, Anderson ens presenta una obra pausada i reflexiva. Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) és un prestigiós sastre en el Londres dels anys cinquanta que juntament amb la seva germana Cyril (Lesley Manville) regenten un negoci de moda en la seva luxosa mansió. Woodcock és la firma que vesteix a la reialesa europea, a artistes i en general a les dones de l’alta societat.

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Reynolds te una relació amb les dones molt poc convencional, les escull, les utilitza com a models i quan se’n cansa és la seva germana qui les acomiada per sempre. Però apareix a la seva vida una jove cambrera anomenada Alma (Vicky Krieps) de qui s’enamora i a qui converteix en la seva musa i amant. Tot sembla idílic, però Alma amb la seva indòmita personalitat pertorba les seves obsessives rutines. Daniel Day-Lewis ha afirmat que aquesta és la seva última participació cinematogràfica, si fós així s’acomiada amb una interpretació magistral d’un personatge que s’amaga sota l’aperença d’un geni dèspota i torturat. Les interpretacions femenines són també fantàstiques i totalment rellevants per al desenvolupament de la història.

L’ambientació musical de Jonny Greenwood és també excel·lent. El fil invisible té un aspecte classicista però és en realitat moderna, hi ha romanticisme però en una atmosfera claustrofòbica i un xic terrorífica. És un bonic conte ple de rivets foscos que ens deixa fascinats.

Continua llegint

Entitats

El Teatro de los Sentidos evita el seu tancament

Publicat

on

Anna Pruna /  S’ha finançat amb una campanya de crowfunding

L’equip del Teatro de los Sentidos, amb el dramaturg colombià Enrique Vargas al capdavant, està d’enhorabona. Celebren que, gràcies a una campanya de micro-mecenatge, es podran salvar del tancament. A començaments de gener, el col·lectiu demanava ajuda “als seus amics i còmplices” per poder continuar la seva activitat. Per fer-ho, necessiten adequar l’espai amb obres de millora tècniques i de condicionament del teatre. Els seguidors del teatre del Polvorí han respost a la crida i en total s’han recaptat més de 26.000 euros provinents de 150 contribuïdors.

Un dels espectacles de la companyia

Un dels espectacles de la companyia

‘El Hilo de Ariadna’

Amb el finançament obtingut, la companyia vol “consolidar un equip humà d’organització i coordinació que gestioni l’activitat del teatre de forma regular”, tal com ells mateixos expliquen. A més, s’iniciarà un període de programació estable amb 12 funcions de l’espectacle El Hilo de Ariadna, amb la que el Teatro de los Sentidos s’ha donat a conèixer arreu del món. Els promotors del teatre han expressat la seva gratitud i han assegurat que continuaran “investigant, creant i formant”. Aquest espai, creat fa 25 anys, promou també la realització de diversos tallers d’expressió corporal i de llenguatge sensorial i compta amb 21 alumnes inscrits en el Postgrau de Llenguatge sensorial i poètica del joc, en col·laboració amb la Universitat de Girona. Des de ZONA SEC celebrem també aquesta petita victòria i li desitgem una llarga i pròspera vida al Teatro de los Sentidos.

 

 

 

Continua llegint

Entitats

Spaguetti- Western al Poble-sec

Publicat

on

Anna Pruna / Les projeccions es faran a diversos ‘saloons’

No solo leones és el nom d’un festival al Poble-sec dedicat exclusivament al gènere cinematogràfic Spaguetti- Western. Enguany celebra la seva III edició i ho fa amb una programació itinerant, amb projeccions a quatre espais del barri convertits en saloons  per a l’ocasió. Es tracta del Jam Circus (Margarit, 44), un local del carrer de les Pedreres (número 30, 1a planta), Nook (Nou de la Rambla, 143) i Porta Roja (Tapioles, 63).no solo leones

Més que pel·lícules

El festival comença el diumenge 11 de febrer i acaba el diumenge 25 de febrer i, entre les projeccions, es troben alguns clàssics com Il mercenario i també films dels últims temps, com Django. Els impulsors del festival expliquen que en aquesta edició volen posar especial atenció a “la relació entre el Western i l’estètica psicodèlica, perquè cap art va poder escapar d’aquesta influència durant les dècades dels 60 i 70”. Totes les pel·lícules estaran introduïdes per Bammel Fangmeies i Cosimo Tacinelli, cinèfils del Poble-sec. Els espais que participen en el festival també oferiran beguda i cada esdeveniment inclourà sorpreses en forma de convidats, tràilers, menjar, cartells originals, etcètera, per tal que cada nit “sigui alguna cosa més que anar a veure una pel·lícula”, avancen els impulsors de No solo leones.

L’accés als recintes és a través de taquilla inversa, amb una consumició mínima obligatòria.

Properes projeccions:

Domingo 18/02 Saloon Pedreres Blindman Italia 1971; De Ferdinando Baldi; Música: Stelvio Cipriani 105 min. VOSE

Jueves 22/02 Saloon Nook Prega il morto, ammazza il vivo (Reza al muerto y mata al vivo) Italia 1971; De Giuseppe Vari; Música: Mario Migliardi 90 min. VO Italiana Subt. Portugués

Viernes 23/02 Saloon Nook Il mercenario (Salario para matar) Italia/España 1968; De Sergio Corbucci; Música: Ennio Morricone, Bruno Nicolai; 111 min. VO Inglesa SE

Sabado 24/02 Saloon Nook Se sei vivo, spara! (Django Kill… If You Live, Shoot! / Oro maldito) Italia/España 1968; De Giulio Questi; Música: Ivan Vandor 117 min.VO Italiana SE

Domingo 25/02 Saloon Porta Roja Keoma Italia 1976; De Enzo G. Castellari; Musica: Guido y Maurizio De Angelis; 101 min Version inglesa SE

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024