Tot sembla indicar que durant aquest mes de març el Teatre Apolo del Paral·lel tornarà a obrir portes de la mà del grup madrileny Smedia. Aquest grup és propietari d’altres sales a Madrid (Teatro Cofidis Alcázar, Teatro Fígaro, Pequeño Teatro Gran Vía, Capitol Gran Vía, Teatro Lara i el Teatro Real Carlos III de Aranjuez) i pensa reobrir l’emblemàtica sala amb ¿Quién mató a Sherlock Holmes?, un muntatge protagonitzat per Daniel Diges que estarà en cartellera des del 18 de març fins el proper 1 de maig. També s’estrenarà el musical Antoine, sobre Antoine de Saint-Exupéry, l’autor d’El petit príncep i faran tornar a Barcelona l’espectacle dels Joglars Señor Ruiseñor. Com a novetat destacada, la música en viu compartirà cartell amb els espectacles teatrals. El primer espectacle, ¿Quién mató a Sherlock Holmes?, serà en petit format degut a la pandèmia i les mesures de seguretat del moment.
Fer oblidar la pèssima gestió anterior
Els nous gestors de l’Apolo aterren a Barcelona amb un projecte de programació “variada, per a tots els públics” i amb producció pròpia, per als “365 dies de l’any”. Preguntat per les raons d’emprendre en aquest moment complicat el projecte, el president de la companyia, Enrique Salaberría, ha indicat que “els teatres són eterns” i que tan sols hi ha “bons o mals espectacles”. L’empresari ha afirmat que “no es pot tenir els espectadors en l’oblit”.
Ara es treballa en la posada a punt del teatre després del seu tancament l’any 2019 quan la gestió la portava l’empresa Ethika Global, una etapa nefasta que va acabar amb diversos litigis i impagaments a prop de 200 treballadors i proveïdors. Segons explica l’actual president Salaberría, van “entrar” a l’Apolo el maig de 2020, i la posada a punt del teatre ha costat de moment 600.000 euros, però ascendirà finalment a uns 800.000 euros.
L’objectiu de Smedia és programar obres per a tota mena de públic i de producció pròpia. “Oferirem una renovada i moderna oferta de musicals, teatre, concerts, comèdies, obres d’humor, màgia, ballets, òperes i espectacles per a tota la família”, explica l’empresa.