Com ja és tradició, les administracions públiques han programat les grans intervencions de ciutat al llarg del període vacacional. Unes actuacions que, en el cas del Poble-sec, afecten de ple als veïns que fan servir l’L2 de metro de forma habitual o puntual. La raó: fins al 25 d’agost s’han tancat les sis estacions que van des del Paral·lel fins a Sagrada Família per millorar les instal·lacions ferroviàries.
Les obres consistiran en la renovació dels tres quilòmetres de via que hi ha entre les estacions de Sagrada Família i Sant Antoni per tal de corregir les vibracions que provoquen els combois al pas per aquest tram de l’Eixample. Unes obres que no afecten a la via que hi ha entre Sant Antoni i el Paral·lel, però per qüestions operatives la darrera parada ha quedat operativament inservible per prestar servei als viatgers.
Molèsties històriques
Cal tenir en compte que els veïns, treballadors i usuaris d’equipaments fa més d’una dècada que porten mobilitzats per denunciar les vibracions que pateixen en aquells pisos i locals que hi ha sobre el túnel de l’L2. Un tram que es va inaugurar l’any 1995 amb un currículum ja ple d’accidentalitats i que s’ha intentat pal·liar des de 2013, quan van començar les primeres obres per resoldre el problema de les vibracions. Si bé aquell any es va tallar la circulació quatre dies per actuar al túnel, l’any 2014 van ser 20 dies i l’any 2019 uns altres 33 dies.
L’objectiu de l’organisme responsable és que, amb aquesta darrera intervenció, el problema quedi resolt per sempre. En aquest cas, la renovació s’efectuarà sobre diversos elements de les vies, com les fixacions i els mateixos carrils. A més, també es renovaran els quadres de baixa tensió després d’haver destinat una partida pressupostària propera als 5,6 milions d’euros (procedents de fons europeus).
Resignació i acceptació
Si bé en altres barris afectats per intervencions a altres línies de metro TMB ha posat serveis de busos substitutoris, aquest no ha sigut el cas de l’L2. Davant de la possibilitat de poder agafar l’L3, els usuaris habituals de l’L2 han hagut de conformar-se amb quedar encarrilats envers la línia verda.
Recomanació de fer servir l’autobús
En tot cas, però, la companyia ferroviària ha reforçat amb més trens l’L3 per tal d’absorbir l’increment de demanda. En paral·lel, TMB també ha recomanat fer servir les línies d’autobús D50, H12 i H16. Alternatives que els usuaris encaixen entre la resignació i l’acceptació per la necessitat d’executar les millores, però en alguns casos es mostren molt crítics amb els dos mesos de durada de les obres que troben excesiu.