El col·legi Sant Pere Claver ha estat seleccionat per la Fundació Jaume Bofill per formar part del projecte Innovate Learning Environments (ILE), endegat per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), al qual participa la Fundació.
Alumnes del col·legi Sant Pere Claver. Foto: Ana Inés Fernandez
L’objectiu de l’estudi és analitzar quins són els entorns innovadors d’aprenentatge, tenint en compte la relació del professorat amb els alumnes, com es motiva els escolars, el clima de l’aula i del centre i el tipus de lideratge, entre d’altres factors. El col·legi Sant Pere Claver es caracteritza per posar constantment en funcionament noves metodologies i eines que, tot motivant l’alumnat, facin adaptar l’ensenyament als temps actuals, de manera que s’ofereix als infants una formació alhora formativa i de desenvolupament personal, sempre amb la col·laboració de les famílies.
Noves eines d’aprenentatge
Entre les darreres innovacions que ha posat en marxa el centre i que són objecte d’anàlisi es troba el cicle inicial unitari, que permet compartir la mateixa aula als alumnes de 1r i 2n, per tal que es donin suport i sigui menys traumàtic el pas dels alumnes a primària; l’aprenentatge en llengua estrangera de diverses matèries com coneixement del medi o educació física; o l’apadrinament d’intercicles, de manera que alumnes grans col·laboren en l’aprenentatge dels petits en matèries com informàtica o psicomotricitat.
La Clàudia Tèrsol, tutora de cicle inicial al col·legi Sant Pere Claver, constata que aquests projectes donen “uns molt bons resultats en les proves de competències bàsiques i en la formació d’alumnes, que saben treballar en equip de manera autònoma i que surten amb un molt bon domini de les noves tecnologies”.
Classe de tecnologia. Foto: Ana Inés Fernández
Marta Tello