Connecta amb nosaltres

Societat

El CC Albareda, lluny de la gestió veïnal

Publicat

on

El teixit associatiu i veïnal del Poble-sec perd l’oportunitat de gestionar un equipament llargament reivindicat pel barri que seguirà en mans municipals

albareda_web45

La gestió cívica del CC Albareda haurà d’esperar a que passin les municipals de la primavera de 2015

 @molina_jordi / La gestió cívica del Centre Cultural Albareda haurà d’esperar, com a mínim, a que passin les eleccions municipals de la primavera de 2015. El Districte de Sants-Montjuïc ha decidit aplaçar fins el següent mandat la convocatòria d’un concurs sobre la gestió d’aquest equipament, icona d’una conquesta veïnal. És a dir, la gestió seguirà sent municipal, malgrat que des de la inauguració del centre, el desembre de 2012, existia l’acord del consistori de compartir –o cedir— la gestió a la societat civil del barri, seguint un model d’èxit de cogestió com el del CC El Sortidor.

Aquesta decisió s’explica en base a dos arguments. D’una banda el consistori esgrimeix raons tècniques: “cal acabar de perfilar la normativa de Gestió Cívica”, la que regula la gestió veïnal dels equipaments. I, de l’altre, més enllà dels discurs oficial, fonts municipals admeten que hi va haver un abans i un després en la negociació frustrada de fa un any, quan representants de la Coordinadora d’Entitats i la Unió d’Associacions de Veïns van evidenciar davant del consistori discrepàncies evidents que feien impensable compartir el volant de l’equipament.

El president de la Coordinadora, Josep Guzmán, lamenta que l’Ajuntament avortés aquella taula de negociació i demana que, en el futur, “els veïns siguin els qui gestionin els equipaments públics de l’entorn”. Des la Unió de Veïns, Lluís Martínez, explica que esperaran a l’anunci d’un nou concurs per donar detalls de la seva proposta. Ja sigui per la manca de consens entre plataformes, o per la comoditat municipal a un any vista de les eleccions, el cert és que el mandat acabarà sense que els veïns tinguin dret a decidir sobre l’equipament pel qual van lluitar.

La contrapartida de l’Ajuntament

Tot i que la direcció seguirà sent municipal, hi haurà un consell rector en el qual sí que hi participaran les entitats del barri. Un funcionari municipal es farà càrrec de la direcció, però els equips de dinamitzadors i l’equip auxiliar seran posats a concurs públic. L’empresa que el guanyi serà l’encarregada de contractar aquest personal, que constarà en dos dinamitzadors, un generalista i l’altre especialista en música, uns informadors i un auxiliar polivalent.

Societat

La Casa de la Premsa acollirà una extensió de l’Institut del Teatre

L’edifici obrirà les portes pel centenari de l’Exposició del ‘29 i encabirà espais per a les entitats locals

Publicat

on

Gir de guió. Després de descartar la idea d’encabir-hi una biblioteca (aquesta s’ubicarà a la nau de Blesa), la Casa de la Premsa finalment acollirà el nou Centre de Recerca i Acció Comunitària en Arts Escèniques de l’Institut del Teatre. L’equipament, que haurà d’entrar en funcionament l’any 2029 amb motiu del centenari de l’Exposició Internacional, també reservarà espais a les entitats que han impulsat la seva restauració. Val a dir, però, que el projecte encara està molt verd i que, a hores d’ara, només se sap que la transformació serà finançada per la Diputació de Barcelona (encara que l’esforç tècnic anirà a càrrec de l’Ajuntament, el qual tampoc ha definit cap pressupost).

El nou espai, vinculat a l’Institut del Teatre, serà l’evolució de l’actual Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques que hi ha a la plaça de Margarida Xirgu. Dit d’una altra, reinventarà l’actual servei i l’abordarà des de tres eixos. D’entrada, no només preservarà el patrimoni, sinó que també li donarà vida i el farà accessible a totes les persones que en vulguin fer-ne ús. Hi haurà col·leccions, préstecs, suport expert a la cerca i a la recerca, etc. En paral·lel, hi haurà recerca pràctica; és a dir, residències artístiques, laboratoris… I, per últim, l’edifici es convertirà en un espai d’acció comunitària i de foment de programes educatius.

L’associació Casa de la Premsa tindrà un espai garantit a l’edifici

Segons el responsable de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau González, l’obra “dignificarà” un edifici que, històricament, mai ha acollit activitats “a l’alçada”. “Nosaltres estarem a l’altura de les circumstàncies i de l’equipament, perquè a més ho farem de la mà dels veïns i veïnes que han reivindicat aquesta necessària recuperació”, ha detallat. De fet, els usos veïnals que es van pactar en un primer moment continuen sobre la taula, encara que s’haurà de fer “encaje de bolillos”, en paraules de la regidora del Districte, Raquel Gil, per veure quins espais de l’edifici ocupen finament.

Continua llegint

Societat

L’avantprojecte del nou CECOR a les Tres Xemeneies presenta deficiències

Publicat

on

Per

El Departament de Prevenció de Riscos Laborals (DPRL) de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat l’avantprojecte per ubicar el Centre de Coordinació Operativa de Emergències (CECOR) a l’edifici Llac de les Tres Xemeneies,. Segons un informe al qual ha tingut accés el TOT Barcelona, el projecte, impulsat per l’empresa municipal BIMSA i la Gerència de Seguretat, presenta “incompliments” i “deficiències” en seguretat, salut i higiene laboral.

Redactat per Bogom Arquitectura, l’avantprojecte no compliria amb normes bàsiques, com l’alçada mínima de tres metres als locals de treball o les condicions ambientals (temperatura, ventilació, soroll i il·luminació).L’informe també assenyala problemes en el sistema de protecció contra incendis, com la manca de senyalització d’extintors, il·luminació d’emergència i vies d’evacuació.

A més, l’avantprojecte no especifica quin mobiliari es faria servir per evitar la lipoatrofia semicircular, ni les mesures de seguretat en cables elèctrics o paviments.

En declaracions al mateix mitjà de comunicació, l’Ajuntament defensa que el projecte està en fase inicial i que és habitual rebre informes de millora. Fonts municipals asseguren que s’han fet reunions per incorporar correccions al projecte bàsic, que es tancarà en setmanes i es tornarà a avaluar.

El CECOR, actualment ubicat al carrer de Lleida, gestiona emergències amb personal de la Guàrdia Urbana, Bombers, Mossos i el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM).

Continua llegint

Societat

L’Ajuntament destina 16,5 milions d’euros per executar una vuitantena de millores al barri

Publicat

on

Per

El Pla de Manteniment Integral (PMI), emmarcat en el Pla Endreça de l’Ajuntament de Barcelona, executarà fins a 80 actuacions al Poble-sec i la muntanya de Montjuïc. En total la inversió suma 16,5 milions d’euros.

Cal posar de relleu, però, que moltes d’aquestes actuacions no són pas noves, sinó que inclouen intervencions ja definides en mandats anteriors o que s’executen des de fa mesos, com per exemple la urbanització del carrer d’Elkano. Tanmateix, entre el reguitzell d’obres destaquen la renovació del paviment del carrer de Cabanes, des de Vila i Vilà fins al passeig de Montjuïc. També la vorera del Paral·lel, just davant del Teatre Apolo, la millora de la xarxa de clavegueram del carrer de Sancho Marraco i la renovació de l’enllumenat del passeig de Montjuïc.

Pel que fa a la muntanya de Montjuïc, s’han renovat una vintena de fonts repartides pels jardins històrics i s’han instal·lat nous sistemes de reg connectats a la xarxa d’aigua freàtica, amb nous dipòsits i connexions amb Sant Antoni, el Poble-sec, la Marina i la Bordeta. El pla d’estabilització de talussos, per evitar esllavissades i arrossegaments, arriba enguany als del Camp de Tir, el Fossar de la Pedrera i el Cementiri. 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2025