Connecta amb nosaltres

Economia

Poble Sec Peix, del Poble-sec al món

Publicat

on

L’Eudosio Gutiérrez i la Mari obrien ara ja fa 21 anys una peixateria al carrer Poeta Cabanyes, tocant a Blai. La Mari ha estat darrera el mostrador vint anys fins que l’augment desmesurat del lloguer els va obligar a tancar la botiga. L’Eudosio, però, ja havia posat en marxa el recanvi: Poble Sec Peix, SL, una distribuidora que com el seu nom indica és al barri, al carrer Mata, 13, i distribueix tot tipus de peix de màxima qualitat.

“Som una empresa familiar de serveis i venem al sector de la restauració. El nostre client ens exigeix qualitat, bon preu i rapidesa, ja que els restaurants tenen, a la vegada, uns clients que valoren molt el bon producte”. L’Eudosio continua: ‘‘Els oferim peix fresc i també congelat. Tenim clients al barri, a la resta de Barcelona i a l’àrea metropolitana”.

Si us arribeu al carrer Mata, hi trobareu una nau de 200 m2 amb una oficina, una zona de congelats i una zona d’elaboració i manipulació. Tot preparat per servir als restaurants.

L’Eudosio veu algunes ombres en el sector: “Hi ha molta competència, és un negoci que perd competivitat al món de l’alimentació. Tenim cada vegada menys matèria prima i és cara i ens cal mantenir la qualitat”.

L’Eudosio, però, sembla creure en les paraules del poeta: “Tot està per fer i tot és possible”.

ERNEST MILLET

Continua llegint
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Economia

El secret és reciclar la tecnologia

Segona vida als aparells espatllats

Publicat

on

Per

ReciclaTecnologia neix al 2011 i s’instal·la a un pis del Paral·lel. Amb recursos escassos, però amb les idees clares, Javier Pizarro posa en marxa una empresa per tal d’arranjar i reciclar tot allò que encara pot tenir una segona vida. De fet, la filosofia de l’empresa és: “No ho llencis, nosaltres ho reparem”.

Nou local a Creu dels Molers

Els primers anys de l’empresa van estar dedicats a la marca Apple i tota la seva gamma de productes. Ara, però, han fet un salt important i han obert un local de 100 m2 a Creu dels Molers, 30. En aquest ampli espai el Javier i el seu soci Christian reparen, milloren i reciclen tota mena de productes electrònics: ordinadors, mòbils, altaveus, televisions, tabletes. Un bon exemple és una pantalla de televisó que el Javier va trobar a les escombreries i que ara funciona com a monitor d’unes càmeres de seguretat. Accepten ordinadors que ja no tenen cap utilitat, els reparen i els ofereixen a d’altres persones a preus econòmics.

La ideologia de l’empresa és una lluita constant contra l’obsolescència programada i el consumisme desmesurat de productes electrònics.

ERNEST MILLET

Continua llegint

Economia

AICEC-ADICAE guanya la macrocausa contra les clàusules sòl

L’organització amb seu al carrer de la Creu dels Molers tritura a la banca als tribunals

Publicat

on

La lluita contra les clàusules sòl, cada cop més a prop del seu final. Tal com ha decretat l’Audiència Provincial de Madrid, totes les clàusules sòl que havien imposat les entitats financeres als seus clients hipotecaris són nul·les, per abusives. En aquest sentit, s’ha de posar de relleu que la plataforma de consumidors que ha aconseguit liderar aquest procés contra la banca treballa des del mateix Poble-sec: el carrer de la Creu dels Molers.

Segons explica la coordinadora de AICEC-ADICAE, Isabel Pons, aquesta decisió dóna la raó als 9.000 consumidors que s’havien plantat contra el producte que els havien col·locat una quarantena d’entitats financeres. Per tant, els bancs es veuran obligats a retornar els diners indegudament cobrats, més els interessos que puguin acumular. Un fet que dóna la volta a la truita, ja que ara són els consumidors que encara no han cobrat els que juguen amb avantatge: contra més temps passi, més diners els hi hauran de pagar els bancs.

Recurs a la vista?

Tot i aquesta bona notícia, Pons recorda que la banca encara pot presentar un recurs al Tribunal Suprem i que aquest pot estimar o desestimar-lo. De fet, la coordinadora de la plataforma confia en què la justícia espanyola s’empari en la nova normativa comunitària: “Europa ja va assenyalar que si es tractaven de clàusules abusives, s’havien de tornar tots els diners amb retroactivitat”, ha detallat. Què suposa aquest fet? Que els diners a retornar per part de la banca s’incrementaran notablement.

A més, la sentència que ha guanyat AICEC-ADICAE també suposa una doble pressió sobre el sector financer, ja que ara els bancs hauran d’estudiar molt bé el seu següent moviment judicial a dur a terme davant la macrodemanda. El motiu: el 98% dels jutges està donant la raó als consumidors quan aquests denuncien la clàusula sòl que els hi van imposar en el contracte hipotecari. En xifres rodones, la victòria de la plataforma suposarà que com a mínim 9.000 famílies vegin com la banca els hi retorna 4.000 euros de mitjana (sense comptar les costes judicials ni els interessos acumulats).

Continua llegint

Economia

El Nadal rere l’aparador

Els comerciants tradicionals ajusten els seus potencials davant les dinàmiques de les grans superfícies comercials i la irrupció de la compra per internet dels regals de Nadal

Publicat

on

No ens enganyem, Nadal és sinònim de consum. Si bé cadascú pot gastar més o menys diners, tothom incrementa les seves despeses, ja sigui en els regals de Reis, o en parar la taula amb el bo i millor del supermercat. Es nota aquesta dinàmica a les botigues del Poble-sec? Evidentment. Els seus responsables són incapaços de negar-ho. De fet, alguns assenyalen que aquest mes de desembre els serveix per facturar dues o tres vegades més respecte a un mes normal. Si més no, pràcticament tots coincideixen: “Amb el Nadal salvem l’any, no guanyem diners”.

Prova d’aquesta frase lapidària és el rastre de botigues de proximitat que queden als carrers i places. Respecte a altres barris de la ciutat, el Poble-sec no compta amb cap eix comercial vertebrat. Alguna botiga per aquí, algun altre establiment per allà… “De petit negoci poc en queda; només s’han obert establiments que tanquen fins molt tard, mentre que les grans superfícies que hi ha a la perifèria ens han acabat de castigar”, analitza la responsable de la Pastisseria Cases, Sònia Garcia.Centres comercials i Amazon

Encara que el barri no compti amb cap centre comercial a la seva vora, no s’ha de menystenir el paper actiu que juga el Portal de l’Àngel o aquelles superfícies que queden relativament a la vora amb el cotxe. Segons la mateixa Garcia, “la dinàmica de consum de la gent jove condueix al fet que desaparegui el comerç de proximitat; ja no busquen aquesta atenció personalitzada, sinó que es fixa en els horaris i en el preu més baix”.

En el mateix sentit, l’encarregat d’un altre negoci familiar, Joan Roldán, de la Joiera Roldán, percep la compra a les grans superfícies com un desencadenant del tancament de botigues de barri: “Al final ens hem trobat que ens han desaparegut certs serveis del barri, ja que si abans els veïns tenien una drogueria o una ferreteria davant de casa, ara molts es veuen forçats a anar als centres comercials”. Espais que, al seu parer, mai podran substituir determinades vendes al detall com és el cas del seu sector: “La nostra clientela és molt fidel i dubto que Amazon ens la prengui, perquè com que és un gènere molt singular, a la gent els hi agrada tocar-lo i remenar-lo”.

Conèixer el client

D’altra banda, un dels pilars forts que defensen des de la llibreria La Carbonera és la relació que els seus responsables han establert amb els veïns i veïnes del barri. En aquest sentit, Carlota Freixenet explica que “als nostres clients Amazon no els farà mai les recomanacions que nosaltres els hi oferim” i que “si aquests ens demanen un llibre amb temps, saben que nosaltres sempre els hi podrem trobar”. Una clau d’èxit que al Nadal exploten encara més, ja que segons confessa Freixenet, “molts dels llibres que treballem als clubs de lectura després es converteixen en regals del mateix lector a familiars i amics”.

Adaptar-se a les campanyes

En aquesta línia, des de La Carbonera posen de relleu la importància de saber-se adaptar a cada campanya de comerç, com ara l’amic invisible: “Com que els llibres s’adapten a aquesta mena de pressupostos, les ofertes ens funcionen molt bé”. Una oportunitat que, a més, combinen amb la motivació extra amb la que alguns veïns visiten la botiga: “Si bé molts compradors habituals s’acostumen a mirar els llibres més cars al llarg de l’any, mai els acaben de comprar; ara, quan arriben les festes de Nadal sí que decideixen fer l’esforç”, detalla Freixenet.

Campanyes que no quallen

Tot i que any rere any l’Ajuntament de Barcelona engega diferentes campanyes de comunicació per promoure el consum al comerç de proximitat, els botiguers consultats asseguren que aquestes campanyes mai les acaben de notar a les caixes enregistradores. De fet, fins i tot alguns com Roldán asseguren “no tenir ni idea” de quins són els esforços municipals per promoure les vendes al detall. “L’únic que podem veure són les quatre llums i poca cosa més que no ens serveix de res”, critica.

En paral·lel, Freixenet sí que recorda haver vist publicitat respecte a la importància del comerç de proximitat en campanyes anteriors, “però enguany encara no he vist res”, confessa. Un punt de vista també compartit per la Sònia Garcia, qui observa una certa sensibilitat de l’actual Govern municipal amb el petit botiguer, però que mai ha acabat de rendibilitzar econòmicament: “tot i tenir bones intencions, tampoc han acabat de dur a terme cap iniciativa que m’hagi ajudat a millorar les vendes”, resumeix.

Fotografia | Iore i Thomas Hawk

Continua llegint

Paral-lel OH!

Copyright © 2018 Zona Sec.