Entrevistes
José María Prat: “Les arts marcials van més enllà de la imatge deformada”
Una de les ensenyances de Lao Tse al llibre Tao Te King afirma que “aquell qui roman al seu centre, perdura per sempre”. El taitxí, una de les arts marcials més practicades arreu del món, inclou tècniques per treballar aquest equilibri intern, a més de fomentar el benestar emocional i contribuir en la salut física de qui el practica. Aquest mes parlem amb el mestre José María Prat (Barcelona, 1958), una persona que va iniciar-se en les arts marcials amb només 15 anys i que a dia d’avui s’ha convertit en un dels grans representants del taitxí a Occident.
Entrevistes
Roser López Espinosa: “És clar que la dansa com a professió és inestable, però avui dia tot ho és”
Mai ha distingit la seva vida de la dansa. La Roser López Espinosa (Granollers, 1980) és una de les coreògrafes catalanes amb més projecció internacional. Després de formar-se a Amsterdam i treballar amb creadors de renom, ara treballa com a ballarina creadora i és professora al Conservatori Superior de Dansa. Aquest octubre estrena Faula al Mercat de les Flors amb un espectacle que celebra la imaginació col·lectiva a través d’una peça abstracta.
Entrevistes
Gil Toll: “La Casa de la Premsa ha de ser un referent en la lluita contra la desinformació”
La trajectòria de Gil Toll (Lleida, 1963) ha estat marcada per una doble vida professional i personal. Mentre que, per una banda, sempre ha estat vinculat al periodisme econòmic, en paral·lel i des de fa més de quinze anys dedica temps a la recerca històrica de la Casa de la Premsa, entre d’altres, arran d’una investigació familiar. Així, la seva vida s’ha teixit des de dues línies paral·leles: la televisió, per professió, i la història del periodisme, per vocació.
Entrevistes
Sindicat de Barri del Poble-sec: “Es fa política d’aparador, mentre que molta gent viu en situació de precarietat”
-
Continguts especialsfa 3 setmanesEls centres sanitaris públics catalans es reforcen contra els atacs informàtics
-
Continguts especialsfa 2 setmanesEl programa Eixart. Art i Salut porta l’art i la creació als centres d’atenció primària
-
Continguts especialsfa 2 setmanesArrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues
-
Continguts especialsfa 2 setmanesFGC incorporarà fins a 70 maquinistes en els pròxims dos anys
-
Continguts especialsfa 2 setmanesCatalunya celebra la Setmana Bio amb més de 450 activitats
-
Continguts especialsfa 1 setmanaEl ‘Renaixement del Pla d’Almatà’: Balaguer redescobreix els seus orígens andalusins
-
Continguts especialsfa 1 diaUna gran exposició al Museu d’Història de Catalunya fa justícia al llegat del poble gitano del nostre país







