L’editorial barcelonina Obscura va néixer com un projecte editorial que volia “convertir-se en un referent de la literatura de terror i fantasia del país” i, amb poc més d’una desena de títols publicats, ja estan fent-se un lloc d’honor en les lleixes de molts dels aficionats a la literatura de gènere i, segurament, els llibres de Susan Ee (Àngels caiguts, El món de l’endemà, La fi dels temps, Cinder i el príncep de Mitjanit, i Ruby i el caçador de Mitjanit), hi han tingut molt a veure.
Obscura, però, ha explicitat des del primer dia la seva intenció de “contribuir a treure el gènere del nínxol i acostar al lector a un terror i una fantasia de qualitat, alimentant-se de l’ocult, el fantàstic, el misteriós, el desconegut…”; i amb la publicació, per primer cop en català, de la brillant novel·la de terror L’exorcista, de William Peter Blatty, podem dir que han començat a aconseguir els seus objectius i esperem que el públic sàpiga respondre a una aposta com aquesta.
L’exorcista es va publicar el 1971 i fou un èxit de vendes immediat. Milers i milers de lectors es van sentir atrets per aquesta història de possessions demoníaques. Segurament, molts de vosaltres coneixeu l’argument a partir de la pel·lícula de 1973, que va protagonitzar una Linda Blair magnífica en el paper de la nena Regan, ja que el film, amb guió de Blatty i dirigida per William Friedkin, és va convertir en una icona de la cultura popular i avui és considerada una de les pel·lícules més terrorífiques de tots els temps –la seva petjada en nombrosos films posteriors és innegable–. Avui, gràcies a Obscura, teniu la oportunitat inexcusable de llegir-la en català. Aprofiteu-ho i recordeu: els llibres (normalment) són molt millors que les seves adaptacions fílmiques.