Connecta amb nosaltres

Cultura

Teatres de Proximitat per compartir públics

La recentment creada xarxa de teatres locals ha impulsat un descompte per captar nous espectadors

Publicat

on

Les onze sales de proximitat de Barcelona (Teatre Akadèmia, Sala Atrium, Antic Teatre, LaBadabadoc, Teatre La Gleva, Sala Fènix, Sala Flyhard, El Maldà, Teatre Tantarantana, Teatre Eòlia i Sala Versus Glòries) han creat un segell propi per reivindicar la singularitat de l’experiència teatral que ofereixen. Sota el lema “On el teatre batega” han impulsat un codi promocional (BATEGAPROX) per atraure nous públics i, com explica Isabella Pintani, codirectora de la Sala Fènix, “resoldre l’emergència post pandèmica”. La iniciativa està servint per generar moviment entre teatres i gràcies al bonus, persones que només seguien una sala ara coneixen de noves. Ferran Murillo, director del Teatre Tantarantana, posa en valor les “comunicacions creuades” ja que afavoreixen que la informació dels espectacles i les estrenes arribi a més gent.

Aparador per als creadors

Fer xarxa també ajuda a canviar la “falsa percepció” que, segons el codirector de la Sala Flyers, Sergio Matamala, els teatres de proximat són “alternatius”, en el sentit despectiu de la paraula. Matamala defensa que el producte teatral que s’ofereix en aquests espais és tan bo com el de les sales grans. En comparació a l’espectacularitat d’aquestes, Murillo destaca la “intimitat” de les seves produccions. Afegeix que els teatres petits són “el gran aparador perquè els creadors de Barcelona i Catalunya puguin créixer professionalment”.

Això és possible gràcies a un públic “curiós i amb ganes de no comprar el mainstream sinó anar a buscar coses diferents que el sorprenguin”, així defineix Isabella Pintani els seus espectadors i explica que a la Sala Fènix la programació está pensada per a un públic jove. Una franja d’edat que també comparteix el Teatre Tantarantana i que volen atraure amb produccions innovadores que tractin temes actuals.

Ferran Murillo afegeix que el seu “no és un públic educat en el teatre i, com que en consumeix de forma puntual, és molt exigent”. Per a Murillo, això implica construir programacions diverses que agradin a diferents perfils. Sobre el preu del teatre, Pintani reivindica que no és tan car com sembla i assenyala que la crisi no està a la butxaca sinó en les prioritats. “Actualment es dona més valor a un gintònic que a consumir teatre”.

Continua llegint

Cultura

Arriba el ‘Cosmere’ en català!

Mai Més publica Fills de la boira, el primer volum de la sèrie ‘Mistborn’

Publicat

on

Brandon Sanderson (1975) és un dels millors escriptors actuals de literatura fantàstica i de ciència-ficció que es va donar a conèixer amb Elantris, la novel·la que el va convertir en un veritable èxit de crítica i que va servir de carta de presentació pel seu univers fantàstic: el Cosmere.

El Cosmere va originar-se gràcies a Adonalsium, una forma de poder —no se sap ben bé si una persona o una divinitat— que condensa tota la màgia coneguda i que també és descrita com el poder de la creació. En aquest univers fantàstic és on transcorren les aventures d’una de les millors sèries de literatura fantàstica de tots els temps: Mistborn.

Avui, gràcies a l’editorial Mai Més, podem llegir aquesta sèrie per primera vegada en català en un dels projectes literaris més ambiciosos que ha conegut la literatura de casa nostra en les darreres dècades.

El primer volum, Fills de la boira, amb traducció de Marta Armengol Royo, ja es troba des del mes de febrer a les llibreries de tot el país. Si us agraden les trames plenes de màgia i acció, no deixeu passar aquesta oportunitat. Revoltes i intrigues us esperen en un univers fascinant on tot pot estar en mans d’una heroïna completament inesperada. No ho dubteu ni un segon més, llegiu Fills de la boira i descobrireu perquè aquest món cobert de boires i regit per un emperador immortal ha meravellat a tanta gent.

A més, mercès als esforços de l’editorial Mai Més, els lectors no haurem d’esperar gaire per llegir tota la trilogia de Mistborn, perquè El pou de l’ascensió i L’heroi de l’eternitat ens arribaran en català al llarg d’aquest 2025.

Enhorabona als lectors amants de la fantasia moderna, ha arribat el moment de gaudir de Sanderson (també) en català.

Continua llegint

Cultura

De la proximitat a la consagració, el viatge artístic de Miriam Bedoya

Publicat

on

La cantant lírica Miriam Bedoya ha protagonitzat un dels salts més inspiradors d’aquesta primavera. El mes de març, va oferir un recital ple d’intimitat i proximitat a la BiblioMusiCineteca, un espai cultural de barri que, amb gran vocació artística, es consolida com un trampolí essencial per a noves veus. Tanmateix, la sorpresa ha arribat aquest abril, quan Bedoya ha actuat al Palau de la Música Catalana, un espai de prestigi i excel·lència musical.

Per a l’artista, el camí fins aquí ha estat ple de constància i preparació. “És com caminar pel bosc amb la motxilla plena d’eines, i de cop t’apareix un riu. Pots esperar, o, si estàs preparada, t’hi llences”, explica amb emoció. “A vegades no tens temps d’assimilar res. Només dius: Estic preparada. I ho fas.”

No obstant això, Bedoya destaca amb gratitud el valor dels escenaris més petits, com el de la BiblioMusiCineteca: “Necessitem aquests espais per provar repertori, per preparar-nos i créixer. És on agafes seguretat i on comparteixes de prop amb el públic. Per a mi, llocs així han estat claus per continuar avançant i no perdre el ritme mentre em presento a audicions”.

“Va ser tota una experiència cantar al llegendari Palau de la Música com a solista i amb l’orquestra Conjunt Instrumental Sentiments. També va ser molt grat compartir l’escenari amb Yelen Montero i una oportunitat que s’ha fet realitat gràcies a l’Anna Slizinova”.

Continua llegint

Cultura

‘Sardenya: l’illa megalítica’ arriba al Museu d’Arqueologia

Publicat

on

Per

El Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) ha inaugurat l’exposició internacional “Sardenya: l’illa megalítica”, una mostra que, del 16 d’abril al 2 de novembre, transporta els visitants a la civilització nuràgica de Sardenya, des del Neolític fins a l’edat del ferro. Per primera vegada fora d’Itàlia, aquesta exposició presenta més de 200 objectes arqueològics procedents de museus sards, amb el gegant de pedra de Mont’e Prama com a peça estrella.

La mostra, que ja ha recorregut prestigiosos museus com l’Hermitage de Sant Petersburg o el Museu Arqueològic de Nàpols, inclou estatuetes femenines del culte a la deessa-mare, exvots de bronze i un dels enigmàtics gegants de la necròpolis de Mont’e Prama (850-750 aC), conegut com Manneddu, un possible boxejador. Aquestes escultures, de més de dos metres, són considerades per alguns les primeres estàtues exemptes de la Mediterrània occidental. Descobertes el 1974 a Cabras, les estàtues acompanyaven una necròpolis amb 125 tombes, majoritàriament d’homes joves, i podrien representar guerrers, avantpassats mítics o herois divinitzats.

L’exposició, enriquida amb maquetes i reconstruccions 3D, ofereix una immersió en els paisatges i la cultura nuràgica. Promoguda per la Fundació Mont’e Prama, amb el suport de la Regió Autònoma de Sardenya i diverses institucions italianes, l’exposició es tracta d’una oportunitat única per descobrir tot  un capítol de la prehistòria mediterrània. 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024