Obre les portes la primera Casa de la Cultura de Barcelona. Després d’anys de gestió de la Sala Barts per part de The Project, des d’aquest estiu l’equipament municipal ha passat a mans de la UTE de cooperatives L’Afluent, Quesoni i la Sala Upload. Un conglomerat d’entitats que, sota l’encàrrec de l’Ajuntament, haurà de donar un nou caràcter a l’espai rebatejat amb el nom de Paral·lel 62. Tal com l’han presentat aquest passat octubre, el seu projecte es basarà en permeabilitzar el món de la música a altres disciplines: “Volem trencar l’hegemonia, treballar diverses disciplines, trencar tòpics d’emergents, consolidats… volem acollir el màxim de gent possible i generar el màxim d‘interacció i diàleg”, ha expressat la representant de la UTE, Anna Cerdà.
Segons la mateixa portaveu, el nou projecte neix amb la vocació “de sumar, no restar; no venim aquí a cancel·lar res”, ha assenyalat respecte a la continuïtat d’alguns espectacles consolidats per l’anterior gestora cultural. L’exemple: El Petit Príncep com a icona del Nadal més familiar. En tot cas, explica, la intenció és deixar enrere una marcada programació comercial per convertir la sala en un espai-laboratori. Segons el delegat de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Daniel Granados, “ha de ser un nou tipus d’equipaments; la idea és que no només sigui un espai de difusió, sinó també d’ajuda a la creació”.
La voluntat: esdevenir Casa de la Música
Si bé la sala Paral·lel 62 s’ha projectat com una Casa de la Cultura (la primera que es basteix a Barcelona), la intenció de les entitats gestores i de l’Ajuntament és que una part de l’espai també passi a ser un engranatge més de la xarxa de Cases de la Música de Catalunya. Dit d’una altra manera, que l’equipament esdevingui “un espai que vetlli perquè les noves espurnes creatives puguin conquerir espais de centralitat i tinguin la seva oportunitat”, ha exposat el regidor de Cultura, Jordi Martí. En tot cas, tant consistori com gestora admeten que Paral·lel 62 haurà de trobar la seva pròpia lògica en la xarxa de Cases de la Música: “Segurament no serà, ni tindrà el mateix funcionament que la Casa de la Música de Manresa”, han exemplificat.
Ja de cara a la present temporada, Paral·lel 62 treballa amb una programació multidisciplinària i de noms propis com els de Hiromi, El Soterrani, Pony Bravo, Culturopolis, Facu Díaz o Mariona Escoda, entre d’altres.