Connecta amb nosaltres

Societat

TMB aposta per un model de desenvolupament sostenible i de responsabilitat social amb l’horitzó l’any 2030

La companyia ha establert les seves línies d’actuació amb la voluntat de contribuir a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible recollits per les Nacions Unides

Publicat

on

[Contingut patrocinat] Transports Metropolitans de Barcelona, l’operadora referent en l’oferta de mobilitat del seu territori, conscient del seu paper en relació amb els valors de servei públic ha vehiculat a través d’un Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat (2022) la seva contribució a un model de desenvolupament sostenible i a una societat més equitativa i integradora. Una proposta en consonància amb el Pla Estratègic de TMB 2025 que marca les línies mestres dels compromisos i objectius de la companyia per als pròxims anys.

Dins el document es deixa constància de la voluntat de contribuir a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) recollits a l’agenda 2030 de les Nacions Unides, on juguen un paper destacat aquestes intencions amb la sostenibilitat mediambiental i la lluita contra el canvi climàtic, entre d’altres.

En aquest sentit, el Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat (RSiS) estableix cinc eixos d’actuació que inclouen àmbits com la gestió responsable, ètica i transparent, l’accessibilitat, el compromís amb la societat i les generacions futures o l’aportació de valor ambiental. Aquest document s’ha desenvolupat amb l’horitzó 2030, i té la voluntat de fixar la responsabilitat social com un element transversal en totes les accions de la companyia.

Cinc eixos d’actuació amb compromisos efectius

Actualment, la companyia ofereix a Barcelona i la seva àrea metropolitana un transport urbà amb un ferm compromís envers la descarbonització, l’eficiència i la sostenibilitat. En aquesta línia d’actuació, TMB ha fet una clara aposta per la tracció elèctrica i les energies verdes per mitigar el canvi climàtic. Un clar exemple és la voluntat actual de convertit la flota d’autobusos en una flota verda d’emissió zero o la renovació dels vehicles de metro amb nous trens més accessibles i sostenibles.

El primer autobús d’hidrogen a Barcelona. Autor: TMB

Les polítiques d’eficiència energètica també formen part d’aquesta estratègia i, per aquest motiu, l’empresa ha elaborat un pla d’eficiència econòmica i d’estalvi que impulsa un seguit de projectes i actuacions innovadores a la companyia per reduir el consum elèctric i les emissions CO₂, la majoria de les quals ja estan en marxa o s’executaran aviat.

Entre les propostes podem trobar l’optimització de la conducció automàtica de la xarxa de metro, la recuperació de l’energia de frenat, migrar l’enllumenat de la xarxa a tecnologia LED, un nou sistema de gestió intel·ligent de ventilació i la generació d’energia fotovoltaica, entre d’altres, amb la finalitat d’aconseguir un estalvi energètic, ambiental i econòmic.

A més, l’accessibilitat, l’equitat o la lluita per la diversitat i la igualtat són altres dels fonaments del pla que han estat reconeguts internacionalment de forma recent. Aquests valors clau s’estan fomentant tant des de les xarxes que opera TMB com a la mateixa empresa.

El Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat inclou també tots els indicadors que permeten fer el seguiment de l’aplicació del full de ruta d’actuació de l’empresa i que es duu a terme de forma transversal a tota l’organització en consonància també amb el Pla Estratègic TMB 2025, el qual s’està aplicant i marca diverses fites com aconseguir que l’any 2025 el 65% dels desplaçaments a Barcelona es facin en transport públic o el fet que es redueixen anualment en 17.000 tones de CO₂ les emissions.

Fotografia principal | Un usuari esperant el metro. Autor: TMB

Continua llegint

Societat

Un col·leccionista d’art desnona Tapioles, 46

Publicat

on

Per

Els Mossos d’Esquadra han exectutat l’ordre de desallotjament contra dues persones que vivien des de feia quatre anys en un pis okupat a Tapioles, 46. Malgrat la presència de desenes d’activistes prohabitatge, el fort dispositiu policial desplegat aquest 22 d’octubre ha aconseguit acomplir el designi judicial, expulsar als veïns i entregar el pis a la propietat. També han identificat i denunciat a alguns activistes per “desobediència”.

Des del mateix sindicat assenyalen que el pis “feia anys que estava abandonat i en un estat ruïnós”. Mesos més tard d’entrar a viure-hi, els nous inquilins van començar a negociar amb la propietat un contracte de lloguer, però qualsevol acord va saltar pels aires després que “uns matons” agredissin a una de les veïnes.

Si bé aquest passat 30 de setembre la comitiva judicial va intentar desnonar sense èxit als veïns, finalment aquests han sigut expulsats gràcies al gran desplegament policial.

Segons ha denunciat el Sindicat de Barri del Poble-sec, la finca pertany a Tapioles 46 Barcelona SL, una empresa propietat del reconegut col·leccionista d’art, Juan Bofill. De fet, el mateix Bofill ja va ser detingut l’any 1992 per evasió de capital i condemnat el 2012, després que la Fundació Salvador Dalí denunciés la seva empresa, Faber Gòtic, per competència deslleial. •

Continua llegint

Societat

Endesa connecta amb una línia d’alta tensió la subestació de Mata amb l’Hospitalet

Publicat

on

Per

Endesa ha invertit 5,9 milions d’euros a instal·lar una nova línia d’alta tensió de 110 kV que connecta la subestació de Mata del Poble-sec amb les d’Hostafrancs i Sants (aquesta darrera, ubicada en el terme municipal de l’Hospitalet). Segons ha informat el responsable de la xarxa d’alta tensió de la companyia, Julián Mateos, el pressupost no només ha contemplat la posada en marxa de la nova línia, sinó també la millora i renovació parcial de les subestacions.

En total el nou cable té una extensió de 4,1 quilòmetres. Una longitud que ha provocat que les tasques dels operaris s’hagin allargat en el temps, ja que la instal·lació s’ha hagut de coordinar amb l’Ajuntament de Barcelona per minimitzar les afectacions. De fet, els operaris van començar a treballar en aquesta obra soterrada tot just a l’estiu de 2022 i no es preveu que finalitzin les tasques fins a finals d’any.

Avui dia els tècnics treballen en el sector de la Font de la Guatlla amb una bobina de cable elèctric. Segons han explicat els responsables, aquest nou cable ha de substituir el que es va instal·lar fa 30 anys i quedarà empalmat de forma subterrània amb la resta de la xarxa per aïllar trams per reduir les afectacions quan es produeixin incidències.

Un cop en marxa, la línia permetrà millorar el servei a 340.000 abonats. De fet, la seva implementació forma part del Pla Ciutat que van signar consistori i companyia, amb la intenció de preparar tota la xarxa de distribució de cara al previsible increment de demanda elèctrica en el futur. // ZS

Continua llegint

Societat

Rosari de problemes a l’Institut Consell de Cent

El centre vol renovar la seva imatge, consolidar el conserge que li van prendre i rehabilitar la façana

Publicat

on

L’Institut Consell de Cent, situat al situat al carrer de Carrera, 25, ha començat el curs amb tot un rosari de problemes. Un dels quals, i gairebé vital, la manca de conserge. El director de l’institut, Jesús Martín, denuncia com la manca d’una figura clau en el funcionament del centre va afectar a tota la comunitat educativa: “El 25 de juliol [el Consorci d’Educació de Barcelona] ens van informar per correu que ens treien el conserge. El motiu era que el necessitaven en un altre lloc”, recorda Martín.

Tot i aquestes primeres setmanes, l’institut ha aconseguit superar la fase crítica. Des del 23 d’octubre, el Consell de Cent compta de nou amb un conserge, contractat fins al 2027. “Al principi, només ens deixaven que treballés mitja jornada, però el necessitàvem a la tarda també. No el podíem compartir amb un altre institut, com s’havia plantejat. La figura d’un conserge va més enllà d’obrir i tancar el centre”, explica el director.

Problemes estructurals i autonomia limitada

Però més enllà de la problemàtica amb el personal essencial, l’institut també ha començat a patir problemes estructurals. “Fa anys [des del Consorci] ens van dir que millorarien l’estat de la façana, però mai ha estat així”, lamenta Martín. La pell de l’edifici s’ha deteriorat fins al punt que parts de la façana corren el risc de caure al carrer. Una circumstància que representa un perill per a la seguretat dels vianants i de la comunitat educativa. Encara que l’institut ha assumit de la seva butxaca algunes reparacions, la magnitud del problema supera la seva capacitat econòmica com a centre educatiu.

Un canvi d’imatge

“Volem canviar la mala fama que tenim com a centre. Som l’institut públic del Poble-sec i volem que vingui més gent del barri, no només la diversitat d’origen estranger, per exemple”, expressar el director. Tanmateix, considera que les condicions de l’edifici i la zona on es troba ubicat no ajuden a encarar aquest canvi de rumb.•

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024