Connecta amb nosaltres

Cultura

El barri es farceix de propostes lúdiques i culturals per gaudir de l’agost

La música de tots els estils i les exposicions temporals dels museus acaparen el gruix de l’oferta al Poble-sec i a la muntanya de Montjuïc

Publicat

on

Segons les estadístiques de l’Ajuntament de Barcelona, un de cada tres veïns no sortirà de vacances de la ciutat. Malgrat que la dada trenca amb la idea generalitzada de com la població concep l’agost, val a dir que el Poble-sec no s’atura al llarg del mes més estival de l’any. Per aquesta raó, des del ZONA SEC hem tornat a fer una selecció de plans que poden ajudar als poblesequins a sobreviure a les altes temperatures gairebé sense sortir del barri.

1. EL POBLE-SEC, ALS TEUS PEUS

Si no és un dia, és un altre que et fixes en les cabines del Telefèric de Montjuïc. Un mitjà de transport que potser mai has tastat i que segur que no oblidaràs un cop l’hagis experimentat. Els seus 750 metres de recorregut permeten gaudir d’unes vistes incomparables, amb un trajecte que comença a l’estació del Funicular i que pots fer amb tota la família fins al Castell de Montjuïc. De fet, és la forma més ràpida i espectacular d’arribar a la següent destinació de la ruta estival.

2. SALA BCN

El pati d’armes del Castell de Montjuïc és un dels espais amb més història de Barcelona. Un espai evocador que aquest agost es torna a transformar en una sala de concerts a l’aire lliure. L’Associació de Sales de Concerts de Catalunya, en col·laboració amb l’ICUB, organitzen un cicle de concerts cada divendres al vespre. A l’escenari hi pujaran artistes com Joe Crepúsculo, Ketekalles o Mishima, amb sessió de dj per tancar cada nit.

3. DEL POBLE-SEC A ROMA

Una mica més avall del castell, el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) presenta ‘IMPERIVM. Històries romanes’, una exposició que indaga en el fet de ser romà a través d’històries de vida, videomapatges, recursos 360 i més de 200 objectes arqueològics excepcionals. En paral·lel, el mateix equipament ofereix l’exposició ‘Naufragis. Història submergida’, la qual vol donar a conèixer la riquesa i diversitat del patrimoni arqueològic subaquàtic català.

4. MNAC

Un agost més la visita al MNAC resulta pràcticament obligatòria. Enguany destaca el recorregut estival que el museu ha adaptat per les seves obres més icòniques, en el que ha denominat ‘Col·lecció MNAC: The highlights’ (amb visita guiada inclosa). Tanmateix, la institució també ofereix dues exposicions temporals més: una primera dedicada a la trajectòria d’Adolf Fargnoli i una segona que recull obres de la pintora, dibuixant i gravadora, Suzanne Valadon.

5. COMÈDIA A L’APOLO

En aquest descens al Paral·lel, la Sala Apolo ofereix dos musicals al llarg de tot l’agost. Per una banda, la Companyia Onbeat presenta ‘El musical dels 80s 90s’, un espectacle dedicat a una època única on el millor pop espanyol dels 80 i els 90 es barreja amb èxits internacionals i amb les millors cançons de l’estiu. Per l’altra, l’espectacle de Rubén Tejerina, Mai Bocompte i Manu Pradas. Sota el títol de ‘Corta el Cable Rojo’, la proposta arriba a Barcelona després d’acumular fins a dotze temporades ininterrompudes a la Gran Via de Madrid.

BONUS TRACK

Estiu és sinònim de mar, i per aquesta raó no podien faltar les propostes del Museu Marítim de Barcelona. L’exposició ‘Penèlope, la mar és teva’ presenta les experiències i els desafiaments de sis dones destacades del món de la vela en diferents etapes de les seves trajectòries professionals. Una proposta que queda complementada amb ‘Competir a mar’ un segon recorregut per la història de les regates en l’àmbit català. 

Cultura

Arriba el ‘Cosmere’ en català!

Mai Més publica Fills de la boira, el primer volum de la sèrie ‘Mistborn’

Publicat

on

Brandon Sanderson (1975) és un dels millors escriptors actuals de literatura fantàstica i de ciència-ficció que es va donar a conèixer amb Elantris, la novel·la que el va convertir en un veritable èxit de crítica i que va servir de carta de presentació pel seu univers fantàstic: el Cosmere.

El Cosmere va originar-se gràcies a Adonalsium, una forma de poder —no se sap ben bé si una persona o una divinitat— que condensa tota la màgia coneguda i que també és descrita com el poder de la creació. En aquest univers fantàstic és on transcorren les aventures d’una de les millors sèries de literatura fantàstica de tots els temps: Mistborn.

Avui, gràcies a l’editorial Mai Més, podem llegir aquesta sèrie per primera vegada en català en un dels projectes literaris més ambiciosos que ha conegut la literatura de casa nostra en les darreres dècades.

El primer volum, Fills de la boira, amb traducció de Marta Armengol Royo, ja es troba des del mes de febrer a les llibreries de tot el país. Si us agraden les trames plenes de màgia i acció, no deixeu passar aquesta oportunitat. Revoltes i intrigues us esperen en un univers fascinant on tot pot estar en mans d’una heroïna completament inesperada. No ho dubteu ni un segon més, llegiu Fills de la boira i descobrireu perquè aquest món cobert de boires i regit per un emperador immortal ha meravellat a tanta gent.

A més, mercès als esforços de l’editorial Mai Més, els lectors no haurem d’esperar gaire per llegir tota la trilogia de Mistborn, perquè El pou de l’ascensió i L’heroi de l’eternitat ens arribaran en català al llarg d’aquest 2025.

Enhorabona als lectors amants de la fantasia moderna, ha arribat el moment de gaudir de Sanderson (també) en català.

Continua llegint

Cultura

De la proximitat a la consagració, el viatge artístic de Miriam Bedoya

Publicat

on

La cantant lírica Miriam Bedoya ha protagonitzat un dels salts més inspiradors d’aquesta primavera. El mes de març, va oferir un recital ple d’intimitat i proximitat a la BiblioMusiCineteca, un espai cultural de barri que, amb gran vocació artística, es consolida com un trampolí essencial per a noves veus. Tanmateix, la sorpresa ha arribat aquest abril, quan Bedoya ha actuat al Palau de la Música Catalana, un espai de prestigi i excel·lència musical.

Per a l’artista, el camí fins aquí ha estat ple de constància i preparació. “És com caminar pel bosc amb la motxilla plena d’eines, i de cop t’apareix un riu. Pots esperar, o, si estàs preparada, t’hi llences”, explica amb emoció. “A vegades no tens temps d’assimilar res. Només dius: Estic preparada. I ho fas.”

No obstant això, Bedoya destaca amb gratitud el valor dels escenaris més petits, com el de la BiblioMusiCineteca: “Necessitem aquests espais per provar repertori, per preparar-nos i créixer. És on agafes seguretat i on comparteixes de prop amb el públic. Per a mi, llocs així han estat claus per continuar avançant i no perdre el ritme mentre em presento a audicions”.

“Va ser tota una experiència cantar al llegendari Palau de la Música com a solista i amb l’orquestra Conjunt Instrumental Sentiments. També va ser molt grat compartir l’escenari amb Yelen Montero i una oportunitat que s’ha fet realitat gràcies a l’Anna Slizinova”.

Continua llegint

Cultura

‘Sardenya: l’illa megalítica’ arriba al Museu d’Arqueologia

Publicat

on

Per

El Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) ha inaugurat l’exposició internacional “Sardenya: l’illa megalítica”, una mostra que, del 16 d’abril al 2 de novembre, transporta els visitants a la civilització nuràgica de Sardenya, des del Neolític fins a l’edat del ferro. Per primera vegada fora d’Itàlia, aquesta exposició presenta més de 200 objectes arqueològics procedents de museus sards, amb el gegant de pedra de Mont’e Prama com a peça estrella.

La mostra, que ja ha recorregut prestigiosos museus com l’Hermitage de Sant Petersburg o el Museu Arqueològic de Nàpols, inclou estatuetes femenines del culte a la deessa-mare, exvots de bronze i un dels enigmàtics gegants de la necròpolis de Mont’e Prama (850-750 aC), conegut com Manneddu, un possible boxejador. Aquestes escultures, de més de dos metres, són considerades per alguns les primeres estàtues exemptes de la Mediterrània occidental. Descobertes el 1974 a Cabras, les estàtues acompanyaven una necròpolis amb 125 tombes, majoritàriament d’homes joves, i podrien representar guerrers, avantpassats mítics o herois divinitzats.

L’exposició, enriquida amb maquetes i reconstruccions 3D, ofereix una immersió en els paisatges i la cultura nuràgica. Promoguda per la Fundació Mont’e Prama, amb el suport de la Regió Autònoma de Sardenya i diverses institucions italianes, l’exposició es tracta d’una oportunitat única per descobrir tot  un capítol de la prehistòria mediterrània. 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024