Connecta amb nosaltres

Entitats

Opinió / Píknic electrònic a Montjuïc, mai més

Publicat

on

Ana Menéndez, presidenta de l’AVV de la Satalia i Vocal de Medi Ambient de la FAVB / avvsatalia@hotmail.com.

Hurra! S’acabat la temporada 2014 del Piknic electrònic als jardins Joan Brossa de Montjuïc. Uff, quina sort pel veïnat del Poble-sec, poder tornar a gaudir del diumenge amb finestres obertes, aquest estiu de temperatures agradables que sembla no tenir fi.

Música a 95 decibels en uns jardins públics dels que una empresa fa un ús privatiu

Música a 95 decibels en uns jardins públics dels que una empresa fa un ús privatiu

Quina sort, tornar a gaudir dels jardins meravellosos que ens envolten i les passejades per la natura del parc sense aquella brutícia ambiental del BUM, BUM, BUM tot el sant diumenge. Quina sort per nosaltres, castigats veïns del barri, però també per la resta de ciutadans de Barcelona, recuperar el paisatge sonor de la muntanya precisament el dia de la setmana que pateix menys el trànsit. I quina sort pels habitants del parc, la fauna, minvada i malmesa per les contínues agressions. Sí, parlem de fauna, perquè incomprensiblement l’activitat del piknic electrònic comptava amb un informe favorable de l’àrea de medi ambient de l’Ajuntament, saltant-se a la torera la seva pròpia Ordenança en autoritzar tot aquest soroll en una ZEPQA.

Sobre els efectes nocius ens il·lustra un article publicat fa anys en Los Angeles Times que revelava el mètode que l’aeroport de Gloucestershire va trobar per espantar les aus: després d’infructuosos intents amb els cants de perill de les pròpies aus, la veu de Tina Turner a tot volum va tenir un èxit dràstic; els ocells la odiaven. Al costat de l’avifauna, una altra població important de Montjuïc és la d’amfibis, històricament i perquè la pròpia àrea de medi ambient de l’ajuntament ha impulsat projectes de recuperació. Les bases dels jardins Verdaguer, del viver de Tres Pins i del Grec són avui dia una delícia on podem anar a escoltar el cant de les granotes i els tòtils. Doncs Bernie Krause, que porta molts anys gravant els sons d’organismes vius i de la natura, ens explica com aquests cants corals d’algunes espècies, amfibis i insectes principalment, resulten ser un hàbil escut protector davant els depredadors, que no poden localitzar fàcilment els emissors. Quan es produeix un soroll fort, aquesta simfonia es descompon i triga molta estona en retrobar la sincronia, i en cantar sols, se’ls mengen.

Ara, acabat el piknic, ja tornen a poder cantar junts. I a nosaltres, humans estressats pel soroll no desitjat, ens baixaran els nivells de cortisol, els nostres cervells funcionaran millor i fins i tot ens aprimarem. Quin descans!

Adéu per sempre, piknic electrònic.

Articles relacionats:
Piknic electrònik: Soroll dominical al parc de Montjuïc

Continua llegint

Entitats

El fil invisible: Un amor enverinat

Publicat

on

Núria Beltran / La pel·lícula ha tingut sis nominacions als Oscars

Aquest darrer film de Paul Thomas Anderson s’allunya dels seus últims treballs (Junun o Puro vicio) mostrant-se més contingut i amb un resultat més equilibrat. Amb sis nominacions als Oscars, incloses millor pel·lícula, millor director i millor actor protagonista, Anderson ens presenta una obra pausada i reflexiva. Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) és un prestigiós sastre en el Londres dels anys cinquanta que juntament amb la seva germana Cyril (Lesley Manville) regenten un negoci de moda en la seva luxosa mansió. Woodcock és la firma que vesteix a la reialesa europea, a artistes i en general a les dones de l’alta societat.

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Daniel Day-Lewis fa una gran interpretació en aquesta pel·lícula

Reynolds te una relació amb les dones molt poc convencional, les escull, les utilitza com a models i quan se’n cansa és la seva germana qui les acomiada per sempre. Però apareix a la seva vida una jove cambrera anomenada Alma (Vicky Krieps) de qui s’enamora i a qui converteix en la seva musa i amant. Tot sembla idílic, però Alma amb la seva indòmita personalitat pertorba les seves obsessives rutines. Daniel Day-Lewis ha afirmat que aquesta és la seva última participació cinematogràfica, si fós així s’acomiada amb una interpretació magistral d’un personatge que s’amaga sota l’aperença d’un geni dèspota i torturat. Les interpretacions femenines són també fantàstiques i totalment rellevants per al desenvolupament de la història.

L’ambientació musical de Jonny Greenwood és també excel·lent. El fil invisible té un aspecte classicista però és en realitat moderna, hi ha romanticisme però en una atmosfera claustrofòbica i un xic terrorífica. És un bonic conte ple de rivets foscos que ens deixa fascinats.

Continua llegint

Entitats

El Teatro de los Sentidos evita el seu tancament

Publicat

on

Anna Pruna /  S’ha finançat amb una campanya de crowfunding

L’equip del Teatro de los Sentidos, amb el dramaturg colombià Enrique Vargas al capdavant, està d’enhorabona. Celebren que, gràcies a una campanya de micro-mecenatge, es podran salvar del tancament. A començaments de gener, el col·lectiu demanava ajuda “als seus amics i còmplices” per poder continuar la seva activitat. Per fer-ho, necessiten adequar l’espai amb obres de millora tècniques i de condicionament del teatre. Els seguidors del teatre del Polvorí han respost a la crida i en total s’han recaptat més de 26.000 euros provinents de 150 contribuïdors.

Un dels espectacles de la companyia

Un dels espectacles de la companyia

‘El Hilo de Ariadna’

Amb el finançament obtingut, la companyia vol “consolidar un equip humà d’organització i coordinació que gestioni l’activitat del teatre de forma regular”, tal com ells mateixos expliquen. A més, s’iniciarà un període de programació estable amb 12 funcions de l’espectacle El Hilo de Ariadna, amb la que el Teatro de los Sentidos s’ha donat a conèixer arreu del món. Els promotors del teatre han expressat la seva gratitud i han assegurat que continuaran “investigant, creant i formant”. Aquest espai, creat fa 25 anys, promou també la realització de diversos tallers d’expressió corporal i de llenguatge sensorial i compta amb 21 alumnes inscrits en el Postgrau de Llenguatge sensorial i poètica del joc, en col·laboració amb la Universitat de Girona. Des de ZONA SEC celebrem també aquesta petita victòria i li desitgem una llarga i pròspera vida al Teatro de los Sentidos.

 

 

 

Continua llegint

Entitats

Spaguetti- Western al Poble-sec

Publicat

on

Anna Pruna / Les projeccions es faran a diversos ‘saloons’

No solo leones és el nom d’un festival al Poble-sec dedicat exclusivament al gènere cinematogràfic Spaguetti- Western. Enguany celebra la seva III edició i ho fa amb una programació itinerant, amb projeccions a quatre espais del barri convertits en saloons  per a l’ocasió. Es tracta del Jam Circus (Margarit, 44), un local del carrer de les Pedreres (número 30, 1a planta), Nook (Nou de la Rambla, 143) i Porta Roja (Tapioles, 63).no solo leones

Més que pel·lícules

El festival comença el diumenge 11 de febrer i acaba el diumenge 25 de febrer i, entre les projeccions, es troben alguns clàssics com Il mercenario i també films dels últims temps, com Django. Els impulsors del festival expliquen que en aquesta edició volen posar especial atenció a “la relació entre el Western i l’estètica psicodèlica, perquè cap art va poder escapar d’aquesta influència durant les dècades dels 60 i 70”. Totes les pel·lícules estaran introduïdes per Bammel Fangmeies i Cosimo Tacinelli, cinèfils del Poble-sec. Els espais que participen en el festival també oferiran beguda i cada esdeveniment inclourà sorpreses en forma de convidats, tràilers, menjar, cartells originals, etcètera, per tal que cada nit “sigui alguna cosa més que anar a veure una pel·lícula”, avancen els impulsors de No solo leones.

L’accés als recintes és a través de taquilla inversa, amb una consumició mínima obligatòria.

Properes projeccions:

Domingo 18/02 Saloon Pedreres Blindman Italia 1971; De Ferdinando Baldi; Música: Stelvio Cipriani 105 min. VOSE

Jueves 22/02 Saloon Nook Prega il morto, ammazza il vivo (Reza al muerto y mata al vivo) Italia 1971; De Giuseppe Vari; Música: Mario Migliardi 90 min. VO Italiana Subt. Portugués

Viernes 23/02 Saloon Nook Il mercenario (Salario para matar) Italia/España 1968; De Sergio Corbucci; Música: Ennio Morricone, Bruno Nicolai; 111 min. VO Inglesa SE

Sabado 24/02 Saloon Nook Se sei vivo, spara! (Django Kill… If You Live, Shoot! / Oro maldito) Italia/España 1968; De Giulio Questi; Música: Ivan Vandor 117 min.VO Italiana SE

Domingo 25/02 Saloon Porta Roja Keoma Italia 1976; De Enzo G. Castellari; Musica: Guido y Maurizio De Angelis; 101 min Version inglesa SE

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024