Josep Maria Torremorell / La decadència espanyola amenaça amb arrossegar-nos a l’abisme
Què te a veure el Poble-sec amb Ciudad Real? Molt. En l’economia global tot està connectat. Quan l’Estat veta la ruta aèria Kioto-Barcelona a la companyia japonesa JAL, i imposa una connexió amb Madrid, no és una mera cursa per afavorir Barajas. Si una empresa japonesa vol obrir una delegació a Barcelona, sense vols directes el més probable és que ho acabin fent a Madrid: els directius s’estalviaran una connexió incòmoda. Això suposa que els japonesos creïn llocs de treball que ocuparan veïns de Lavapiés, i no del Poble-sec.
Corredors ferroviaris
L’acord d’investidura entre neofranquistes (PP) i neofalangistes (C’s), i potser sobra el prefix neo, plantejava dos corredors ferroviaris, el del Mediterrani (de la Unió Europea), i el de l’Atlàntic (invent de la marca Espanya). El PP (Pinotxo té el carnet nº 1), però, el passat juny va presentar a la UE el seu projecte de corredor central que s’estén en una regió sense nom, al sud de la Meseta, amb una superfície equivalent a Catalunya i Aragó juntes, amb la menor densitat de població d’Europa, però la que té més aeroports privats d’Europa, al costat de finques de caça per als degenerats de la reialesa europea i àrab, i l’empresariat. Aquí s’han projectat 2.500 km d’autopistes, prolongació de les fallides de Madrid, amb traçats que transcorren pels llindars d’aquestes finques, propietat, a més de la casa reial espanyola i d’alguns cortesans, dels principals accionistes d’empreses com Acciona, ACS, OHL, FCC, Sacyr… les mateixes que viuen de les infraestructures de l’Estat (“pelotazo” a la vista!).
Aspecte de l’aeroport privat més gran d’Europa, el de Ciudad Real
Proporcions faraòniques
Els promotors de l’aeroport privat més gran d’Europa, el de Ciudad Real, han aconseguit els permisos per construir una zona industrial tan gran com la Zona Franca de Barcelona, amb ajudes de la UE i del Ministeri d’Indústria. I la cirereta del pastís és que, a més, s’hi projecta construir la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. Es vol instal·lar, al costat d’aquest aeroport la principal zona logística de l’Estat espanyol. Un centre de distribució de proporcions faraòniques que es nodrirà de les mercaderies dels ports de Sines (Portugal), Cadis, Algesires, Màlaga, Almeria, Cartagena, i amb el temps, València i Sagunt. De fet, pretén ser el port de mar més gran del sud d’Europa, malgrat els petits inconvenients de situar-se a 650 metres sobre el nivell del mar i a 250 km en línia recta del mar més proper. Per cert, Ciudad Real, amb 74.960 habitants és més petit que Sant Boi de Llobregat (82.195 h.). Només tenim una sortida: Adéu-siau Espanya! Visca la República Catalana!