Connecta amb nosaltres

Societat

Efecte bumerang per a l’Estat

Publicat

on

Josep Mª Torremorell / Els ciutadans catalans s’han adonat que l’Estat espanyol no els protegeix, sinó que els va en contra

La intervenció econòmica de la Generalitat (impossible amb el sistema del País Basc o Navarra), té un efecte dòmino en la gestió de molts organismes i empreses. No hi ha diners per a la renda garantida, els programes d’ajudes i subvencions a l’habitatge, cultura, recerca, promoció de la llengua, les polítiques de joventut i dones, i d’altres bàsiques. Atès el pes de l’economia catalana, motor de l’espanyola, tot plegat resta creixement econòmic. Des de mitjan setembre, el Banc Central Europeu està comprant deute públic espanyol per contenir l’augment de la prima de risc, atès que els principals operadors dels mercats, com ara Goldman Sachs, recomanen no invertir a Espanya, vendre deute espanyol i comprar-ne d’alemany pel risc creixent que l’estat espanyol faci fallida, per això la borsa cau per la desinversió a Espanya.Via_Catalana1

Superàvit per a Catalunya

Quan es publiqui aquest article potser el Parlament ja ha proclamat la República. En qualsevol cas, caldrà negociar el traspàs de poders. Un recent estudi de dos economistes de la Universitat de Barcelona (Miret i Rubio) basat en la teoria de jocs demostra que la independència de Catalunya sempre es preferible, amb negociació amb Espanya o sense. La independència suposaria un superàvit pressupostari català d’entre 11.000 i 34.000 milions d’euros anuals, en funció de l’escenari triat. En totes les hipòtesis considerades l’Estat espanyol hi surt més mal parat. Si durant la crisi (2008-2017) ha perdut uns 8 punts de PIB, ara en perdria 20 de cop. Fins quan aguantarà l’Estat sense negociar? La teoria de jocs (només matemàtiques) diu que fins que els costos de no negociar siguin superior als costos de negociar. Políticament, però, es poden suïcidar quan vulguin, i ara estant empenyent empreses perquè marxin de Catalunya.

Drets humans esclafats

La trobada de Rajoy amb el paquiderm Trump va fracassar. Com que Rajoy no pot llegir diaris estrangers perquè no els entén i s’ha de concentrar en el Marca (“A por ellos, oé”, que causà 893 ferits l’1-O), viu en el món de dibuixos animats d’en Piolín, on el Coiot-Rajoy sent bip-bip i no veu passar el Correcamins català. El capo de la principal banda de lladres d’Europa va posar els Mossos sota el comandament d’un condemnat per tortures, i l’estat repressor va precintar col·legis electorals esclafant tots els drets humans. El 3 d’octubre, el Borbó de torn es va passar la seva Constitució (art. 56.1) pel forro dels testicles, amb cara de que li picaven les hemorroides. Estan massa ocupats realitzant el somni més fosc i acaronat de les seves tristes vides, una croada patriòtica contra els catalans, i no s’adonen, com ha dit algú, que els precintes dels col·legis electorals són els segells que els tancaran en els sarcòfags de la història.

Societat

La Casa de la Premsa acollirà una extensió de l’Institut del Teatre

L’edifici obrirà les portes pel centenari de l’Exposició del ‘29 i encabirà espais per a les entitats locals

Publicat

on

Gir de guió. Després de descartar la idea d’encabir-hi una biblioteca (aquesta s’ubicarà a la nau de Blesa), la Casa de la Premsa finalment acollirà el nou Centre de Recerca i Acció Comunitària en Arts Escèniques de l’Institut del Teatre. L’equipament, que haurà d’entrar en funcionament l’any 2029 amb motiu del centenari de l’Exposició Internacional, també reservarà espais a les entitats que han impulsat la seva restauració. Val a dir, però, que el projecte encara està molt verd i que, a hores d’ara, només se sap que la transformació serà finançada per la Diputació de Barcelona (encara que l’esforç tècnic anirà a càrrec de l’Ajuntament, el qual tampoc ha definit cap pressupost).

El nou espai, vinculat a l’Institut del Teatre, serà l’evolució de l’actual Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques que hi ha a la plaça de Margarida Xirgu. Dit d’una altra, reinventarà l’actual servei i l’abordarà des de tres eixos. D’entrada, no només preservarà el patrimoni, sinó que també li donarà vida i el farà accessible a totes les persones que en vulguin fer-ne ús. Hi haurà col·leccions, préstecs, suport expert a la cerca i a la recerca, etc. En paral·lel, hi haurà recerca pràctica; és a dir, residències artístiques, laboratoris… I, per últim, l’edifici es convertirà en un espai d’acció comunitària i de foment de programes educatius.

L’associació Casa de la Premsa tindrà un espai garantit a l’edifici

Segons el responsable de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau González, l’obra “dignificarà” un edifici que, històricament, mai ha acollit activitats “a l’alçada”. “Nosaltres estarem a l’altura de les circumstàncies i de l’equipament, perquè a més ho farem de la mà dels veïns i veïnes que han reivindicat aquesta necessària recuperació”, ha detallat. De fet, els usos veïnals que es van pactar en un primer moment continuen sobre la taula, encara que s’haurà de fer “encaje de bolillos”, en paraules de la regidora del Districte, Raquel Gil, per veure quins espais de l’edifici ocupen finament.

Continua llegint

Societat

L’avantprojecte del nou CECOR a les Tres Xemeneies presenta deficiències

Publicat

on

Per

El Departament de Prevenció de Riscos Laborals (DPRL) de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat l’avantprojecte per ubicar el Centre de Coordinació Operativa de Emergències (CECOR) a l’edifici Llac de les Tres Xemeneies,. Segons un informe al qual ha tingut accés el TOT Barcelona, el projecte, impulsat per l’empresa municipal BIMSA i la Gerència de Seguretat, presenta “incompliments” i “deficiències” en seguretat, salut i higiene laboral.

Redactat per Bogom Arquitectura, l’avantprojecte no compliria amb normes bàsiques, com l’alçada mínima de tres metres als locals de treball o les condicions ambientals (temperatura, ventilació, soroll i il·luminació).L’informe també assenyala problemes en el sistema de protecció contra incendis, com la manca de senyalització d’extintors, il·luminació d’emergència i vies d’evacuació.

A més, l’avantprojecte no especifica quin mobiliari es faria servir per evitar la lipoatrofia semicircular, ni les mesures de seguretat en cables elèctrics o paviments.

En declaracions al mateix mitjà de comunicació, l’Ajuntament defensa que el projecte està en fase inicial i que és habitual rebre informes de millora. Fonts municipals asseguren que s’han fet reunions per incorporar correccions al projecte bàsic, que es tancarà en setmanes i es tornarà a avaluar.

El CECOR, actualment ubicat al carrer de Lleida, gestiona emergències amb personal de la Guàrdia Urbana, Bombers, Mossos i el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM).

Continua llegint

Societat

L’Ajuntament destina 16,5 milions d’euros per executar una vuitantena de millores al barri

Publicat

on

Per

El Pla de Manteniment Integral (PMI), emmarcat en el Pla Endreça de l’Ajuntament de Barcelona, executarà fins a 80 actuacions al Poble-sec i la muntanya de Montjuïc. En total la inversió suma 16,5 milions d’euros.

Cal posar de relleu, però, que moltes d’aquestes actuacions no són pas noves, sinó que inclouen intervencions ja definides en mandats anteriors o que s’executen des de fa mesos, com per exemple la urbanització del carrer d’Elkano. Tanmateix, entre el reguitzell d’obres destaquen la renovació del paviment del carrer de Cabanes, des de Vila i Vilà fins al passeig de Montjuïc. També la vorera del Paral·lel, just davant del Teatre Apolo, la millora de la xarxa de clavegueram del carrer de Sancho Marraco i la renovació de l’enllumenat del passeig de Montjuïc.

Pel que fa a la muntanya de Montjuïc, s’han renovat una vintena de fonts repartides pels jardins històrics i s’han instal·lat nous sistemes de reg connectats a la xarxa d’aigua freàtica, amb nous dipòsits i connexions amb Sant Antoni, el Poble-sec, la Marina i la Bordeta. El pla d’estabilització de talussos, per evitar esllavissades i arrossegaments, arriba enguany als del Camp de Tir, el Fossar de la Pedrera i el Cementiri. 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2025