El Teatre Apolo es troba en una situació delicada i difícil. L’empresa que gestiona el teatre des de mitjans del 2017, Ethika Global Group –després de l’operació de compravenda del teatre, que va acabar en mans d’un inversor estranger– ha rebut diverses denúncies d’artistes i treballadors per impagament. Entre els denunciants hi figura La Maña, vedet que va fer el seu acomiadament dels escenaris a l’Apolo. El desembre de 2017 fa fer 20 funcions i encara no ha cobrat cap d’aquelles actuacions. Ella demana el cobrament dels prop de 90.000 euros que la gestora del local, Etika Global, li deu. L’empresa, que és una assessoria financera especialitzada en el mercat de divises, admet els deutes però de moment no ha pogut fer front a tots els impagaments.
L’aposta per Ricard Reguant
La gran aposta del teatre, en la nova etapa després de la compra del local, va ser el fitxatge d’un director artístic de renom: Ricard Reguant, creador de diversos musicals d’èxit. Però l’aposta no va funcionar i el primer gran espectacle, Rouge, va ser un fracàs econòmic i els espectacles succesius, com Sherlock Holmes y el destripador, tampoc van aconseguir un èxit de públic. Tot plegat ha deixat un panorama força negre en forma de deutes i mala imatge. L’empresa culpa el director artístic del fracàs i l’acusa d’irregularitats i d’haver-se lucrat cobrant drets d’autor de les obres que ha dirigit. Reguant, per la seva part, ha demandat l’empresa i li reclama 100.000 euros en concepte de sous. Però els deutes també esquitxen a petits empresaris, artistes, tècnics i tot un reguitzell de professionals que veuen com la seva feina està sent menystinguda i no recompensada com hauria de ser.
Canvi de gestor o de propietat
Amb una situació tan fosca la solució podria passar pel canvi de gestor o per la compra del teatre, amb una operació similar a la del Teatre Victòria que ha sigut comprat per Antonio Díaz (el Mago Pop) i que fa albirar temps d’èxits. Malgrat la falta d’experiència en el món de l’espectacle, Ethika Global Group anuncia que no farà més produccions pròpies i que nomenarà nou director artístic les pròximes setmanes. Tant Reguant com La Maña tenen por que la situació acabi en un concurs de creditors i que ningú cobri, i manifesten el seu desig que siguin uns altres els que gestionin el teatre.
ENRIC MESTRES