@orioladbe / La poca presència policial, façanes i negocis plens de grafits o les 65 autoescoles diferents fent pràctiques de conduir són algunes de les queixes del barri que, per ara, no tenen solució.
El passat 22 de gener el diari anglès The Indepenent va presentar un llistat dels barris més cool d’Europa, una feina elaborada per la pàgina de viatges Travel Supermarket i diversos bloggers especialitzats que van situar el Poble-sec en la posició 23 del rànquing. L’altre representant espanyol a la llista és el barri madrileny de Malasaña, dos llocs per damunt del Poble-sec.
Aquesta bona imatge del barri a l’estranger, però, contrasta amb la poca atenció que reben les demandes dels veïns, que ja fa anys que es queixen de temes com l’excés de cotxes d’autoescoles que fan pràctiques de conduir al Poble-sec o l’escassa presència de la Guàrdia Urbana en zones de conflicte com la plaça de Les Navas, entre d’altres.
4 milions d’euros per netejar
Malgrat ser un problema general que afecta a tota la ciutat de Barcelona, el fet que parets, persianes i vehicles de negocis particulars o el mobiliari urbà estiguin plens de tags (grafits) no és un tema que calgui passar per alt al barri. L’Eudosio Gutiérrez, ex president de l’Associació de Comerciants del barri, comenta que “sembla que la gent no se n’adona, que s’hagin acostumat a aquestes pintades, però és un delicte i costa molts diners de netejar”. Concretament 4 milions d’euros anuals són els que l’Ajuntament de Barcelona dedica a netejar aquestes pintades de les façanes i el mobiliari urbà de la ciutat. En aquest sentit, l’Eudosio destaca que “aquestes pintades van firmades i se sap qui les fa, però ni la Guàrdia Urbana, ni els Mossos ni l’Ajuntament fan res per evitar-les.” També afegeix dins el mateix sac els anuncis adhesius de Cerrajero 24h que hi ha enganxats a tot arreu, contra els que “cal mà dura perquè el tema se’ls ha anat de les mans”.
Massa cotxes d’autoescola
Un altre dels temes pel que els veïns del Poble-sec fa molts anys que protesten és l’excessiu nombre d’autoescoles que fan pràctiques al barri. Fins a 65 autoescoles diferents circulen pel Poble-sec, generant importants retencions en punts crítics com el creuament del Carrer Margarit amb el passeig de l’Exposició. “És un tema que caldria repartir millor, perquè els cotxes de pràctiques venen d’un altre lloc i quan acaben se’n van, només estan aquí de passada i no deixen cap benefici al barri”, conclou l’Eudosio.
No cal oblidar tampoc la demanda de més presència policial a zones conflictives del barri o la reparació de carrers com Mata o Piquer, que ja fa temps que s’haurien d’haver arreglat però encara no s’han començat les obres. Com diu l’Eudosio, “aquestes petites reivindicacions donarien per fer un tema mensual a cada ZONA SEC”.