El teixit associatiu i veïnal del Poble-sec perd l’oportunitat de gestionar un equipament llargament reivindicat pel barri que seguirà en mans municipals
La gestió cívica del CC Albareda haurà d’esperar a que passin les municipals de la primavera de 2015
@molina_jordi / La gestió cívica del Centre Cultural Albareda haurà d’esperar, com a mínim, a que passin les eleccions municipals de la primavera de 2015. El Districte de Sants-Montjuïc ha decidit aplaçar fins el següent mandat la convocatòria d’un concurs sobre la gestió d’aquest equipament, icona d’una conquesta veïnal. És a dir, la gestió seguirà sent municipal, malgrat que des de la inauguració del centre, el desembre de 2012, existia l’acord del consistori de compartir –o cedir— la gestió a la societat civil del barri, seguint un model d’èxit de cogestió com el del CC El Sortidor.
Aquesta decisió s’explica en base a dos arguments. D’una banda el consistori esgrimeix raons tècniques: “cal acabar de perfilar la normativa de Gestió Cívica”, la que regula la gestió veïnal dels equipaments. I, de l’altre, més enllà dels discurs oficial, fonts municipals admeten que hi va haver un abans i un després en la negociació frustrada de fa un any, quan representants de la Coordinadora d’Entitats i la Unió d’Associacions de Veïns van evidenciar davant del consistori discrepàncies evidents que feien impensable compartir el volant de l’equipament.
El president de la Coordinadora, Josep Guzmán, lamenta que l’Ajuntament avortés aquella taula de negociació i demana que, en el futur, “els veïns siguin els qui gestionin els equipaments públics de l’entorn”. Des la Unió de Veïns, Lluís Martínez, explica que esperaran a l’anunci d’un nou concurs per donar detalls de la seva proposta. Ja sigui per la manca de consens entre plataformes, o per la comoditat municipal a un any vista de les eleccions, el cert és que el mandat acabarà sense que els veïns tinguin dret a decidir sobre l’equipament pel qual van lluitar.
La contrapartida de l’Ajuntament
Tot i que la direcció seguirà sent municipal, hi haurà un consell rector en el qual sí que hi participaran les entitats del barri. Un funcionari municipal es farà càrrec de la direcció, però els equips de dinamitzadors i l’equip auxiliar seran posats a concurs públic. L’empresa que el guanyi serà l’encarregada de contractar aquest personal, que constarà en dos dinamitzadors, un generalista i l’altre especialista en música, uns informadors i un auxiliar polivalent.