Connecta amb nosaltres

Portada

Clam veïnal per un transport públic assequible

Publicat

on

El preu dels títols de TMB s’ha disparat un 71% en els darrers deu anys i les mobilitzacions socials pressionen l’Ajuntament perquè abaixi les tarifes

@molina_jordi / La lluita en contra de la pujada de tarifes del transport públic ha protagonitzat les principals mobilitzacions socials dels darrers mesos a la ciutat. Els barris populars, els principals damnificats juntament amb els estudiants, no han cedit en les seves reivindicacions que aquest 15 de març van arribar al seu punt àlgid en una massiva manifestació amb epicentre a la Plaça Sant Jaume.

Els preu del transport públic han pujat un Un augment del 5,4% respecte l’any anterior i més d’un 70% en la darrera dècada / Ass.Barri

Els preu del transport públic han pujat un 5,4% respecte l’any anterior / Ass.Barri

Des de principis d’any, l’Autoritat del Transport Metropolitana (ATM) ha posat en vigor una nova política tarifària que, en el cas de la T-10, el títol més utilitzat –actualment el compren un 60% dels usuaris—, va superar la prohibitiva xifra de 10 euros. Un augment del 5,4% respecte l’any anterior i més d’un 70% en la darrera dècada. Per posar dos exemples més, si a París el bitllet senzill val 1’80 euros, igual que a Nova York, a Barcelona ja ha arribat als 2’15 euros.

La plataforma Stop Pujades, que s’ha centrat fins ara a paralitzar el recorregut dels combois del metro cada dimecres durant mitja hora, denuncia que tot això succeeix mentre TMB manté 603 membres del consell que cobren un total de més de 55 milions d’euros cada any, segons informa el Setmanari La Directa. “A l’Estat Espanyol és habitual el fenomen de portes giratòries a Gas Natural o Iberdrola; a l’àrea metropolitana CiU i PSC han fet el mateix amb TMB”, denuncia un representant d’Arran Poble-sec, un dels col·lectius que, com l’Assemblea de Barri Poble-sec, més s’ha mobilitzat al barri. “La pujada de TMB afecta molt més a la classe treballadora, barris com el Poble-sec, el Poble Nou, el Raval o el Gòtic, amb rendes molt baixes, aquesta situació bloqueja la mobilitat dels seus veïns, ja sigui per anar a treballar, a estudiar o, en molts casos, per anar buscar feina”, explica.

Segons la darrera enquesta del Departament d’Estadístiques de Barcelona, la renda mitjana de Poble-sec és de 68 sobre un índex de 100, mentre que la renda en barris com Pedralbes gairebé la triplica arribant als 198 punts. “Davant d’aquesta desigualtat, els serveis públics, i en concret el transport públic urbà, haurien de ser un element fonamental per garantir que la mobilitat especialment entre els veïns d’aquells barris que més pateixen la crisi”, explica el sociòleg Marc Serra, membre de l’Assemblea. “Cal un replantejament integral de la tarificació des d’un punt de vista radicalment social que garanteixi el dret a la mobilitat de tota la ciutadania i estableixi específicament l’accés gratuït al transport públic per grups socials com estudiants, aturats i jubilats”.

La congelació del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013 i la convocatòria d’una taula social per fixar tarifes són les dues principals demandes dels manifestants. Des de l’Ajuntament, l’alcalde Xavier Trias ha mostrat públicament la seva animadversió cap als activistes, sobretot arran la seva voluntat de boicotejar el transport durant la celebració del Mobile World Congress. Tot i així, en el recent ple al Parlament dedicat a la pobresa, la Cambra va instar l’Executiu a “reconsiderar a la baixa” l’augment de les tarifes.

A La Marina encara esperen que arribi el metro
Mentre els principals esforços dels manifestants se centren en la gratuïtat o l’accessibilitat de les tarifes, el veí barri de La Marina demana, simplement, que arribi el metro. I és que a Barcelona l’únic barri sense aquest servei el tenim a Sants-Montjuïc i, cada dimecres, els seus veïns no només reivindiquen la qualitat dels serveis públics, sinó els serveis públics en si mateixos. La línia 10 del metro, que teòricament havia de passar pel barri, va quedar aturada des que Trias és alcalde. Això, sumat a la retallada en la línia d’autobusos, han deixat La Marina en una preocupant situació d’aïllament.

Portada

Mancebo posa punt i final a la temporada pujant al podi a Eivissa

Publicat

on

Per

@zona_sec / El barber del barri signa un magnífic any que tanca amb victòria a les Balears

El triatleta i barber del barri, Àngel Mancebo, ha abaixat la persiana de la temporada. Mancebo ho ha fet des del calaix més alt del podi de la mitja Ironman d’Eivissa, que va disputar el passat 23 d’octubre. Va guanyar en la seva categoria (55-59 anys), amb un temps de  5 hores, 42 minuts i 21 segons. Va destinar 44 minuts i 07 segons a nedar dos kilòmetres; 3 hores, un minut i 59 segons als 90 kilòmetres de bicicleta i l’últim circuit, el de la cursa a peu, 21 kilòmetres, que va necessitar 1 hora, 50 minuts i 10 segons.

whatsapp-image-2016-11-03-at-12-17-59

Àngel Mancebo al podi d’Eivissa, rebent el premi / Àngel Mancebo

“Va ser molt dur”, explica Mancebo i amplia el seu argument, “feia molta calor”. El triatleta precisa que “les corrents a l’aigua en el segment de natació; el trencacames en bicicleta, que no em va permetre agafar el ritme i els quatre ascensos al castell d’Eivissa corrent, van ser duríssims”. Tanmateix, el premi final, un cop creuada la meta, gairebé va fer oblidar tot aquest gran esforç.

Aquesta victòria posa la cirereta d’un gran any, que només s’ha vist tacada per la caiguda, mentre entrenava a l’estiu, que li va impedir optar a estar amb els millors del planeta. Ara, com diu, “toca mini-descans” i preparar la pròxima temporada.

Continua llegint

Portada

La Satalia necessita millores

Publicat

on

Per

@zona_sec / Fa uns dies des de ZONA SEC es va recollir la queixa en la que el CE APA Poble-sec havia manifestat l’estat de les instal·lacions de la Satalia. Curiosament, a finals del curs passat es van engegar una sèrie d’actuacions per a que de cara a l’arrencada de la temporada, la 2015-2016, estiguessin a punt. Tals com millores en l’enllumenat, l’espai d’infermeria, els vestuaris i la instal·lació de gespa al camp de futbol 7. Fonts del Districte Sants-Montjuïc asseguren que no tenen coneixement de cap reclamació, però sí admeten que des de fa cosa d’un any una part de la graderia està precintada per estar “en mal estat”. També reconeixen que els vestuaris més antics necessiten d’obres i que s’emmarquen en unes millores a l’equipament esportiu “que s’han d’anar fent”. Tanmateix, des del Districte no detallen quan es duran a terme.

20160909_111359

Una part de les grades en evident mal estat, sense precinte / Gerard Trives

 

Continua llegint

Portada

Mancebo, entre els millors de la seva categoria a l”Ironman’ de Mallorca

Publicat

on

Per

@4tito4 / L’il·lustre barber de Blai completa a les Illes Balears la cinquena competició d’aquest tipus.

El triatleta i barber del barri, Àngel Mancebo, va prendre part el passat 24 de setembre de l’Ironman de Mallorca. Mancebo va estar amb els millors de la seva categoria (55-59 anys) signant un temps total d’11 hores, 53 minuts i 35 segons. Va completar el segment de natació (quatre kilòmetres) en una hora, deu minuts i 22 segons; el de bicicleta (180 kilòmetres) en sis hores i 15 minuts i, per últim, la cursa a peu (20 kilòmetres) en quatre hores, 14 minuts i 40 segons. “A partir del kilòmetre 24 de la bici va començar a ploure. Va haver-hi una tempesta molt forta”, explica l’esportista i continua “això ho va fer més dur i perillós”. Tot i així reconeix que s’ho va passar “molt bé”. Mancebo afegeix així al seu currículum d’Ironmans la ciutat balear, que s’uneix a les de Barcelona (2012 i 2013) i Lanzarote (2012 i 2014).

En el seu calendari d’enguany resta una cita més: la mitja Ironman d’Eivissa, que s’organitza el pròxim 23 d’octubre. D’aquesta manera, posarà punt i final a un any en el que també ha participat a les mitges de Barcelona i Monegros (Aragó).

L’espina de Hawaii
Tot i signar un magnífic 2016 i evidenciar un enorme esperit de superació, té una assignatura pendent: l’Ironman de Hawaii, la competició reservada per als millors. “Només s’hi accedeix amb invitació”, remarca Mancebo i aquesta s’aconsegueix a Suècia, campionat que es va disputar a l’agost. Però tres mesos abans va caure de la bicicleta mentre entrenava i va frenar en sec la seva progressió, “em trobava molt fort”. Això el va deixar gairebé dos mesos parat, “massa si has de competir al límit”, determina. L’espina de l’arxipèlag del Pacífic s’ha quedat clavada, està valorant treure-se-la.

 

 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024