Connecta amb nosaltres

Cultura

Arrenca la nova temporada al Paral·lel

Màgia, espectacles infantils, comèdies i reposicions són algunes de les propostes que ompliran els teatres de Sant Antoni, Raval i Poble-sec

Publicat

on

Comença el curs escolar i amb ell arriba una nova temporada teatral a les sales del Paral·lel i els barris que l’envolten. Amb la incertesa de què passarà amb el Teatre Apolo, que de moment no ha programat cap espectacle, la resta de sales encaren una temporada que promet ser, com a mínim, tan diversa i farcida d’èxits com l’anterior. A mitjans de setembre, el Teatre Victòria, ara en mans del Mago Pop, comença a programar Nada es imposible, l’espectacle d’il·lusionisme que, des de la seva estrena l’any 2017, ja ha aconseguit més d’un milió d’espectadors. El dia 18, la Sala Barts estrena Els reis de Shakespeare escriuen el discurs de Phillipe the sixth, de la companyia Laminimal. La cartellera de setembre d’aquesta sala també inclou l’espectacle Mi Lucha, protagonitzat per Antonia San Juan, i del 10 al 20 d’octubre es reprogramarà Miedo, d’Albert Pla. El Teatre Condal arrenca la temporada amb un espectacle dedicat als més petits, Lunnis de leyenda, amb la cantant Lucrecia. A partir d’octubre, Joan Pera torna al Condal amb El pare de la núvia, una comèdia de Joel Joan i Hèctor Claramunt. Pel que fa al Teatre Tantarantana, al carrer de les Flors, obre amb Persones potencialment perilloses, tragèdia contemporània a ritme de hip hop.

Programació a les sales alternatives 

Al Poble-sec, el 19 de setembre La Vilella estrena l’obra Freeze the nipple, un text d’Aina Trubia sobre les tècniques de supervivència de dues hostesses esportives a dos graus sota zero. El Teatre del Raval, per la seva banda, obre temporada amb la reposició de Testimoni de càrrec d’Agatha Christie, un dels grans èxits de la temporada anterior. La Sala Fènix inaugura temporada el 4 de setembre amb el cicle Dona’m Veu/Dona amb Veu i l’espectacle Blackface y otras vergüenzas, de la companyia No es país para negras. Per últim, el Teatro de los Sentidos ultima els detalls del seu nou espectacle, Renéixer, de moment sense data d’estrena.

Enguany el Teatre Arnau Itinerant també oferirà una programació teatral a diversos espais mentre té lloc la reforma de l’edifici. El 12 d’octubre s’estrena SIN TÍTULO, un espectacle de la companyia La Danesa creat a partir de la Comedia sin título de Federico García Lorca. I al desembre, la Lleialtat Santsenca acollirà Com menja un caníbal de la companyia La Virgueria.

Cultura

Espectacles en família a l’Albareda, al pati, al parc i a les Hortes

Albaredalparc!, tallers, exposició i cinema Km0

Publicat

on

Per

Amb la primavera sortim al carrer; farem activitats familiars al centre, al pati, al parc i a les Hortes de Sant Bertran. En el marc del Cercallibres, podrem disfrutar de The Postman al parc de les Tres Xemeneies (24/4), un espectacle d’humor gestual per a tots els públics. Al centre també tindrem Kl’aa, la teva cançó amb Inspira Teatre (10/4), espectacle familiar per a petita infància.

Exposicions del barri que dialoguen amb el moment actual 

Les exposicions del trimestre comencen amb Una travessia en primícia de l’alumnat de Batxillerat artístic de l’Institut Consell de cent (14/4). Aquesta, juntament amb Crònica de la incertesa del CAP Les Hortes i Fem Memòria al maig, i Creació, expressió i salut mental (Sant Pere Claver) al juny, tractaran com vivim aquests moments de pandèmia i la necessitat de teixir relacions i cures. A l’abril també projectarem un treball del Poble-sec,  Sonido Mosca (15/4), documental musical amb la història dels mítics amplificadors Sinmarc i del grup de rock Los Salvajes.

Músiques africanes, menstruació o llibres d’artista, entre els tallers nous   

El centre continuarà oferint tallers de música, creativitat, recursos i salut amb la intenció de tornar a la presencialitat quan sigui possible. De temàtica musical destaquem la 5a edició del curs de música i pensament Àfrica és el ritme del món. En creativitat, Suminagashi: estampació japonesa per a crear llibres d’artista, Brodat creatiu i Macramé i teler. Ara que ve el bon temps, obrim finestres amb Jardineria i plantes d’exterior. En l’àmbit de recursos, destaquem el taller de Menstruació conscient. L’inici serà el 19/04, les inscripcions segueixen obertes i encara queden places!

Centre Cultural Albareda

Continua llegint

Cultura

Hollywood i l’Stagecraft

Publicat

on

Per

La indústria del cinema és una gran consumidora però també creadora de tecnologia. La darrera gran innovació va ser el 1993 quan el director Stephen Spielberg va decidir substituir, a Jurassic Park, els dinosaures mecànics per rèptils virtuals. Des de llavors la indústria ha explotat aquest avenç i ja es fa difícil veure films californians sense efectes especials digitals d’envergadura.

El nou avenç també ve de la ciència ficció però ara de la mà del director Jon Favreau i la guardonada sèrie The Mandalorian (es pot veure a Disney+). La sèrie és un western senzill d’argument però d’excel·lent execució, ambientat en l’univers Star Wars. Qui veu la sèrie queda meravellat per la qualitat d’imatge, il·luminació i escenaris. No queda clar si està filmada en localitzacions reals o espectaculars decorats. L’acabat és perfecte. Això és perquè per primer cop ja no s’usa l’efecte croma (els fons verds originaris del 1903). Ara, com a escenari, s’han utilitzat pantalles gegants de leds amb el decorat virtual que es va mostrant darrera els actors i que va variant segons el moviment de la càmera per donar l’efecte de profunditat. És com posar els actors, il·luminadors i càmeres dins d’un videojoc i, de fet, és així.

Aquesta nova tecnologia s’anomena Stagecraft i permet renderitzar (dibuixar digitalment) els escenaris, en temps real fent ús del potent software Unreal Engine 5 d’Epic Games. Aquest motor gràfic té l’origen als anys 90 quan es va crear per al videojoc Unreal Tournament. Els que ja tenim una edat recordem tota aquella saga de shooters en primera persona que van enamorar als joves gamers d’aquella època com el Wolfstein 3D, Quake, Doom, Duke Nukem o el mateix Unreal que, a través dels anys, ha evolucionat fins aconseguir l’excel·lència i ser utilitzat per Hollywood. Si The Mandalorian ha posat la primera pedra d’aquesta tecnologia, ja s’ha anunciat que la propera pel·lícula en usar-la serà The Batman. Estarem pendents.

VICTOR CARBONELL

Continua llegint

Cultura

El Teatre Apolo torna a obrir amb un musical

El grup madrileny Smedia reobre l’Apolo amb ‘¿Quién mató a Sherlock Holmes?’, un muntatge protagonitzat per Daniel Diges

Publicat

on

Per

Tot sembla indicar que durant aquest mes de març el Teatre Apolo del Paral·lel tornarà a obrir portes de la mà del grup madrileny Smedia. Aquest grup és propietari d’altres sales a Madrid (Teatro Cofidis Alcázar, Teatro Fígaro, Pequeño Teatro Gran Vía, Capitol Gran Vía, Teatro Lara i el Teatro Real Carlos III de Aranjuez) i pensa reobrir l’emblemàtica sala amb ¿Quién mató a Sherlock Holmes?, un muntatge protagonitzat per Daniel Diges que estarà en cartellera des del 18 de març fins el proper 1 de maig. També s’estrenarà el musical Antoine, sobre Antoine de Saint-Exupéry, l’autor d’El petit príncep i faran tornar a Barcelona l’espectacle dels Joglars Señor Ruiseñor. Com a novetat destacada, la música en viu compartirà cartell amb els espectacles teatrals. El primer espectacle, ¿Quién mató a Sherlock Holmes?, serà en petit format degut a la pandèmia i les mesures de seguretat del moment.

Fer oblidar la pèssima gestió anterior

Els nous gestors de l’Apolo aterren a Barcelona amb un projecte de programació “variada, per a tots els públics” i amb producció pròpia, per als “365 dies de l’any”. Preguntat per les raons d’emprendre en aquest moment complicat el projecte, el president de la companyia, Enrique Salaberría, ha indicat que “els teatres són eterns” i que tan sols hi ha “bons o mals espectacles”. L’empresari ha afirmat que “no es pot tenir els espectadors en l’oblit”.

Ara es treballa en la posada a punt del teatre després del seu tancament l’any 2019 quan la gestió la portava l’empresa Ethika Global, una etapa nefasta que va acabar amb diversos litigis i impagaments a prop de 200 treballadors i proveïdors. Segons explica l’actual president Salaberría, van “entrar” a l’Apolo el maig de 2020, i la posada a punt del teatre ha costat de moment 600.000 euros, però ascendirà finalment a uns 800.000 euros.

L’objectiu de Smedia és programar obres per a tota mena de públic i de producció pròpia. “Oferirem una renovada i moderna oferta de musicals, teatre, concerts, comèdies, obres d’humor, màgia, ballets, òperes i espectacles per a tota la família”, explica l’empresa.

Continua llegint

Paral-lel OH!

Copyright © 2021 Zona Sec.