Connecta amb nosaltres

Societat

Tres motos per cada plaça d’aparcament en superfície

L’Ajuntament sancionarà als motoristes que aparquin de forma inadequada

Publicat

on

Més vehicles que aparcaments en superfície disponibles. Aquesta tònica no només es viu amb els turismes, sinó que es repeteix amb les motos i ciclomotors del veïnat. Segons dades del Departament d’Estadística de l’Ajuntament de Barcelona de 2018 avançades per Betevé, la trama urbana poblesequina només ofereix 1.895 places en superfície per a motocicletes, quan hi ha registrats fins a 5.097 vehicles motoritzats de dues rodes. Dit d’una altra manera, el barri compta amb 2,69 vehicles per plaça d’aparcament disponible.

Què provoca aquesta circumstància? Doncs que una part important dels propietaris que no tenen plaça d’aparcament privada o llogada, deixen el seu vehicle sobre les voreres i, habitualment, just davant de casa seva o del lloc de feina. Hàbit normalitzat per la gran majoria social, però que alhora acostuma a generar molèsties als vianants quan les voreres són estretes.

Campanya de civisme

Sota el nom “Ciutat de Vianants”, la nova campanya que impulsa la Direcció de Serveis de Mobilitat, Districtes i B:SM busca ordenar l’estacionament de motos i minimitzar la seva ocupació, en paral·lel a l’actuació que ja duu a terme habitualment la Guàrdia Urbana. Tot plegat, “per alliberar les voreres de motos i ciclomotors i aconseguir que el vianant recuperi el seu espai natural”.

Finalitzada una primera fase informativa del febrer, la Guàrdia Urbana ha posat en marxa una campanya sancionadora i de retirada de motos estacionades incorrectament. A més, a partir d’ara i com a novetat, els agents de l’ÀREA de B:SM també controlaran les vies amb més incidències per assegurar que no s’aparqui incorrectament.

La normativa

Segons l’Ordenança de Vehicles i Vianants (Art. 40), quan no hi hagi possibilitat d’aparcar en la calçada, i sempre que no hi hagi senyalització específica que ho prohibeixi, es pot aparcar en vorera només en les següents condicions: si la vorera fa entre 3 i 6 metres d’amplada, es pot aparcar en paral·lel a la vorera i a un mínim de dos metres dels passos de vianants i les parades d’autobús. En cas que la vorera faci més de 6 metres es pot aparcar en semibateria, sempre que hi hagi més de 3 metres lliures de pas. Unes mides, en tot cas, difícils de trobar en la trama urbana del Poble-sec. Per últim, des del consistori recorden que està prohibit accedir a les voreres amb la moto en marxa. L’accés s’ha de realitzar amb el motor parat i sense ocupar el seient, afegeixen, ja que només està permès utilitzar la força del motor per salvar els desnivells de la vorera, sempre que no s’accedeixi pels passos de vianants.

Societat

Un col·leccionista d’art desnona Tapioles, 46

Publicat

on

Per

Els Mossos d’Esquadra han exectutat l’ordre de desallotjament contra dues persones que vivien des de feia quatre anys en un pis okupat a Tapioles, 46. Malgrat la presència de desenes d’activistes prohabitatge, el fort dispositiu policial desplegat aquest 22 d’octubre ha aconseguit acomplir el designi judicial, expulsar als veïns i entregar el pis a la propietat. També han identificat i denunciat a alguns activistes per “desobediència”.

Des del mateix sindicat assenyalen que el pis “feia anys que estava abandonat i en un estat ruïnós”. Mesos més tard d’entrar a viure-hi, els nous inquilins van començar a negociar amb la propietat un contracte de lloguer, però qualsevol acord va saltar pels aires després que “uns matons” agredissin a una de les veïnes.

Si bé aquest passat 30 de setembre la comitiva judicial va intentar desnonar sense èxit als veïns, finalment aquests han sigut expulsats gràcies al gran desplegament policial.

Segons ha denunciat el Sindicat de Barri del Poble-sec, la finca pertany a Tapioles 46 Barcelona SL, una empresa propietat del reconegut col·leccionista d’art, Juan Bofill. De fet, el mateix Bofill ja va ser detingut l’any 1992 per evasió de capital i condemnat el 2012, després que la Fundació Salvador Dalí denunciés la seva empresa, Faber Gòtic, per competència deslleial. •

Continua llegint

Societat

Endesa connecta amb una línia d’alta tensió la subestació de Mata amb l’Hospitalet

Publicat

on

Per

Endesa ha invertit 5,9 milions d’euros a instal·lar una nova línia d’alta tensió de 110 kV que connecta la subestació de Mata del Poble-sec amb les d’Hostafrancs i Sants (aquesta darrera, ubicada en el terme municipal de l’Hospitalet). Segons ha informat el responsable de la xarxa d’alta tensió de la companyia, Julián Mateos, el pressupost no només ha contemplat la posada en marxa de la nova línia, sinó també la millora i renovació parcial de les subestacions.

En total el nou cable té una extensió de 4,1 quilòmetres. Una longitud que ha provocat que les tasques dels operaris s’hagin allargat en el temps, ja que la instal·lació s’ha hagut de coordinar amb l’Ajuntament de Barcelona per minimitzar les afectacions. De fet, els operaris van començar a treballar en aquesta obra soterrada tot just a l’estiu de 2022 i no es preveu que finalitzin les tasques fins a finals d’any.

Avui dia els tècnics treballen en el sector de la Font de la Guatlla amb una bobina de cable elèctric. Segons han explicat els responsables, aquest nou cable ha de substituir el que es va instal·lar fa 30 anys i quedarà empalmat de forma subterrània amb la resta de la xarxa per aïllar trams per reduir les afectacions quan es produeixin incidències.

Un cop en marxa, la línia permetrà millorar el servei a 340.000 abonats. De fet, la seva implementació forma part del Pla Ciutat que van signar consistori i companyia, amb la intenció de preparar tota la xarxa de distribució de cara al previsible increment de demanda elèctrica en el futur. // ZS

Continua llegint

Societat

Rosari de problemes a l’Institut Consell de Cent

El centre vol renovar la seva imatge, consolidar el conserge que li van prendre i rehabilitar la façana

Publicat

on

L’Institut Consell de Cent, situat al situat al carrer de Carrera, 25, ha començat el curs amb tot un rosari de problemes. Un dels quals, i gairebé vital, la manca de conserge. El director de l’institut, Jesús Martín, denuncia com la manca d’una figura clau en el funcionament del centre va afectar a tota la comunitat educativa: “El 25 de juliol [el Consorci d’Educació de Barcelona] ens van informar per correu que ens treien el conserge. El motiu era que el necessitaven en un altre lloc”, recorda Martín.

Tot i aquestes primeres setmanes, l’institut ha aconseguit superar la fase crítica. Des del 23 d’octubre, el Consell de Cent compta de nou amb un conserge, contractat fins al 2027. “Al principi, només ens deixaven que treballés mitja jornada, però el necessitàvem a la tarda també. No el podíem compartir amb un altre institut, com s’havia plantejat. La figura d’un conserge va més enllà d’obrir i tancar el centre”, explica el director.

Problemes estructurals i autonomia limitada

Però més enllà de la problemàtica amb el personal essencial, l’institut també ha començat a patir problemes estructurals. “Fa anys [des del Consorci] ens van dir que millorarien l’estat de la façana, però mai ha estat així”, lamenta Martín. La pell de l’edifici s’ha deteriorat fins al punt que parts de la façana corren el risc de caure al carrer. Una circumstància que representa un perill per a la seguretat dels vianants i de la comunitat educativa. Encara que l’institut ha assumit de la seva butxaca algunes reparacions, la magnitud del problema supera la seva capacitat econòmica com a centre educatiu.

Un canvi d’imatge

“Volem canviar la mala fama que tenim com a centre. Som l’institut públic del Poble-sec i volem que vingui més gent del barri, no només la diversitat d’origen estranger, per exemple”, expressar el director. Tanmateix, considera que les condicions de l’edifici i la zona on es troba ubicat no ajuden a encarar aquest canvi de rumb.•

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024