Connecta amb nosaltres

Portada

Llums i ombres del carril bici del nou Paral·lel

Publicat

on

Les obres de l’avinguda del Paral·lel segueix despertant recels. Els usuaris i usuàries de la bicicleta corroboren les teories prèvies del nou carril bici, tot i que d’altres l’aproven 

@4tito4 / Ja s’ha complert un mes de vida de la reformada avinguda del Paral·lel. El carril bici va ser de les primeres millores que es van posar en marxa, encara convivint amb els últims treballs al carrer per tal d’enllestir-ho tot de cara a una inauguració oficial, marcada pel 14 de març, a mans de l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias. Una fotografia que no es va immortalitzar mai per la pluja, però també en gran part per les protestes del veïnat amb la seva visita al barri. I entre els que es queixaven hi havien els Amics de la Bici, l’agrupació d’usuaris de la bicicleta de la ciutat. El portaveu d’aquesta associació, Albert Garcia, assegura que el trasllat del carril bici a la via central del Paral·lel “busca provocar el conflicte entre ciclista i vianant” i afegeix, “han projectat aquesta estratègia”. Una afirmació que xoca amb les pretensions de l’ajuntament barceloní, en el dossier de premsa sobre l’estrena del nou Paral·lel defensa que la “voluntat és guanyar seguretat viària i millorar la convivència entre vianants i ciclistes”. De fet, des del consistori, també via comunicat oficial, concretament en la nota de premsa d’adjudicació de les obres (abril 2014), un dels arguments que justificava el carril central era que així “s’eliminen els conflictes entre els ciclistes i passatgers que pugen i baixen de l’autobús i els vianants que accedeixen als contenidors d’escombraries”.

També l’AVV Satalia és crítica en alguns aspectes. En un comunicat, que han fet arribar a una de les arquitectes del projecte, Maria Sisternas, apunten als girs des de l’avinguda a altres carrers com ara Ronda Sant Pau, Parlament o Calàbria, “s’obliga a les bicicletes fer servir les voreres” i aconsellen crear “un espai d’espera abans de la cruïlla, per no obstaculitzar els usuaris que segueixen recte”.

IMG_0121

Bicicletes i vehicles més a prop amb la nova avinguda Paral·lel / AHV

Divisió per la seguretat
El principal motiu per passar la via al mig és la seguretat. Tal com recull la citada nota de premsa de l’ajuntament, la circulació anterior, pel lateral, “s’ha demostrat que era perillosa” i el trasllat, continua, “evitarà la interferència amb els girs dels vehicles”. I és que Garcia apunta que tal “perillositat”, quan el carril bici estava a un cantó, era pels cotxes “però no per la infraestructura”. Per això, tant des d’Amics de la Bici com des de l’AVV Satalia sostenen que la “sensació d’inseguretat” és més gran ara. Principalment, com expliquen, per l’amplada (fa dos metres per ambdós sentits), i Garcia afirma que “haurien de fer 1,75m cadascun”. La solució, al seu criteri, “en una avinguda gran, carril bici a les dues bandes. S’ha de facilitar el pas de la bicicleta i el transport públic en grans avingudes”.

 

—–

Diversitat d’opinions
Durant un matí d’una jornada festiva, Paral·lel amunt i Paral·lel avall per tal de copsar les opinions dels usuaris. La proporció final de ciclistes favorables i detractors al nou carril bici és més o menys la mateixa. Vanessa Cots és visitant regular de la zona i admet sentir “més sensació de perill” i assegura que per fer els girs “quan estava al lateral era millor”. En canvi, Marc Mayol el qualifica de “fantàstic” i afegeix, “abans no se’ns veia i podies xocar amb algun vianant”, tot i que confessa que els girs “són un problema”. Per a Gianluca Battista només es tracta de “respectar els espais i tot està molt marcat” i al seu parer “ha millorat”. Discrepa Natalia Berruezo que li sembla “un nyap” i considera que els elements decoratius del parterre, ubicat a un dels cantons del carril, “segons les rodes que tinguis, si són com les meves que són fines, se’t poden filtrar i pots anar-te’n a terra. Es clar! és perillós”. També és crítica quan s’ha d’abandonar el Paral·lel cap a l’Eixample, però creu que tampoc abans estava bé.

 

Portada

Mancebo posa punt i final a la temporada pujant al podi a Eivissa

Publicat

on

Per

@zona_sec / El barber del barri signa un magnífic any que tanca amb victòria a les Balears

El triatleta i barber del barri, Àngel Mancebo, ha abaixat la persiana de la temporada. Mancebo ho ha fet des del calaix més alt del podi de la mitja Ironman d’Eivissa, que va disputar el passat 23 d’octubre. Va guanyar en la seva categoria (55-59 anys), amb un temps de  5 hores, 42 minuts i 21 segons. Va destinar 44 minuts i 07 segons a nedar dos kilòmetres; 3 hores, un minut i 59 segons als 90 kilòmetres de bicicleta i l’últim circuit, el de la cursa a peu, 21 kilòmetres, que va necessitar 1 hora, 50 minuts i 10 segons.

whatsapp-image-2016-11-03-at-12-17-59

Àngel Mancebo al podi d’Eivissa, rebent el premi / Àngel Mancebo

“Va ser molt dur”, explica Mancebo i amplia el seu argument, “feia molta calor”. El triatleta precisa que “les corrents a l’aigua en el segment de natació; el trencacames en bicicleta, que no em va permetre agafar el ritme i els quatre ascensos al castell d’Eivissa corrent, van ser duríssims”. Tanmateix, el premi final, un cop creuada la meta, gairebé va fer oblidar tot aquest gran esforç.

Aquesta victòria posa la cirereta d’un gran any, que només s’ha vist tacada per la caiguda, mentre entrenava a l’estiu, que li va impedir optar a estar amb els millors del planeta. Ara, com diu, “toca mini-descans” i preparar la pròxima temporada.

Continua llegint

Portada

La Satalia necessita millores

Publicat

on

Per

@zona_sec / Fa uns dies des de ZONA SEC es va recollir la queixa en la que el CE APA Poble-sec havia manifestat l’estat de les instal·lacions de la Satalia. Curiosament, a finals del curs passat es van engegar una sèrie d’actuacions per a que de cara a l’arrencada de la temporada, la 2015-2016, estiguessin a punt. Tals com millores en l’enllumenat, l’espai d’infermeria, els vestuaris i la instal·lació de gespa al camp de futbol 7. Fonts del Districte Sants-Montjuïc asseguren que no tenen coneixement de cap reclamació, però sí admeten que des de fa cosa d’un any una part de la graderia està precintada per estar “en mal estat”. També reconeixen que els vestuaris més antics necessiten d’obres i que s’emmarquen en unes millores a l’equipament esportiu “que s’han d’anar fent”. Tanmateix, des del Districte no detallen quan es duran a terme.

20160909_111359

Una part de les grades en evident mal estat, sense precinte / Gerard Trives

 

Continua llegint

Portada

Mancebo, entre els millors de la seva categoria a l”Ironman’ de Mallorca

Publicat

on

Per

@4tito4 / L’il·lustre barber de Blai completa a les Illes Balears la cinquena competició d’aquest tipus.

El triatleta i barber del barri, Àngel Mancebo, va prendre part el passat 24 de setembre de l’Ironman de Mallorca. Mancebo va estar amb els millors de la seva categoria (55-59 anys) signant un temps total d’11 hores, 53 minuts i 35 segons. Va completar el segment de natació (quatre kilòmetres) en una hora, deu minuts i 22 segons; el de bicicleta (180 kilòmetres) en sis hores i 15 minuts i, per últim, la cursa a peu (20 kilòmetres) en quatre hores, 14 minuts i 40 segons. “A partir del kilòmetre 24 de la bici va començar a ploure. Va haver-hi una tempesta molt forta”, explica l’esportista i continua “això ho va fer més dur i perillós”. Tot i així reconeix que s’ho va passar “molt bé”. Mancebo afegeix així al seu currículum d’Ironmans la ciutat balear, que s’uneix a les de Barcelona (2012 i 2013) i Lanzarote (2012 i 2014).

En el seu calendari d’enguany resta una cita més: la mitja Ironman d’Eivissa, que s’organitza el pròxim 23 d’octubre. D’aquesta manera, posarà punt i final a un any en el que també ha participat a les mitges de Barcelona i Monegros (Aragó).

L’espina de Hawaii
Tot i signar un magnífic 2016 i evidenciar un enorme esperit de superació, té una assignatura pendent: l’Ironman de Hawaii, la competició reservada per als millors. “Només s’hi accedeix amb invitació”, remarca Mancebo i aquesta s’aconsegueix a Suècia, campionat que es va disputar a l’agost. Però tres mesos abans va caure de la bicicleta mentre entrenava i va frenar en sec la seva progressió, “em trobava molt fort”. Això el va deixar gairebé dos mesos parat, “massa si has de competir al límit”, determina. L’espina de l’arxipèlag del Pacífic s’ha quedat clavada, està valorant treure-se-la.

 

 

Continua llegint
PUBLICITAT

El més llegit

Copyright © ZonaSec Comunicació, 2024